Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Toidukleebise märkamine aastase elanikkonna küsitlus 2010 suvi

Seotud esitlused


Teema esitlus: "Toidukleebise märkamine aastase elanikkonna küsitlus 2010 suvi"— Esitluse väljavõte:

1 Toidukleebise märkamine 15-74 aastase elanikkonna küsitlus 2010 suvi
Tatari 6, Tallinn Tel: +(372) Faks: +(372)

2 Küsitluse metoodika Esinduslik valim ja tulemuste üldistamine
2 Esinduslik valim ja tulemuste üldistamine Käesolev dokument on koostatud 1001 vastaja (vanuses 15-74) küsitluse teel saadud informatsiooni põhjal. Selles vanuses inimeste üldkogumi suurus on Kuna tegemist on esindusliku valimiga, siis saab antud tulemuste põhjal laiendada saadud andmeid kogu üldkogumi käitumisele, arvesse võttes veapiiri (vahemikud miinimumi ja maksimumi vahel). Mida väiksemaarvulisem taustrühm küsitlusvalimis, seda suurem on veapiir. Valimi disain Küsitlus viidi läbi Omnibuss-keskkonnas. Omnibuss-uuringu üldkogumi moodustavad Eesti elanikud vanuses aastat. Turu-uuringute AS-i poolt teostatavates omnibuss-uuringutes on valimi suuruseks 1000 elanikku vanuses 15-74, mis tagab esinduslikud ning kogu Eesti vastavaealisele elanikkonnale üldistatavad tulemused. Vastajad leiti juhuvaliku alusel, et tagada kõikide Eesti maakondade ja asulatüüpide proportsionaalne esindatus küsitlusvalimis. Valimi territoriaalne mudel on koostatud Eesti Statistikaameti rahvastikustatistika andmebaasi alusel seisuga a. Juhuvaliku esimeses etapis leiti 99 valimipunkti üle Eesti ja teises etapis igas valimipunktis konkreetsed intervjueeritavad. Aadressi valikul rakendati lähte-aadressi meetodit, mille puhul antakse igale küsitlejale ette juhuslikult valitud aadress, kus küsitleja teostab esimese intervjuu. Edasi liigutakse kindla sammu alusel (nt iga viies korter või iga teine maja), et tagada valikusse sattunud elupaikade juhuslikkus. Vastaja valikul rakendati nn. noorema mehe reeglit, mis näeb ette, et esimesena palutakse intervjuud noorimalt kodusolevalt meesterahvalt, kes on vähemalt 17-aastane. Kui mehi kodus ei ole, eelistatakse noorimat naist. Selline valikumeetod annab neile küsitletavate kategooriatele, keda on vähem tõenäoline kodust eest leida (eelkõige noored inimesed ja mehed), täiendava võimaluse valimisse sattuda. Nii saavutatakse sugude ning erinevate vanusegruppide parem esindatus valimis. Küsitlus läbiviimine Küsitlusmeetodina kasutati trükitud ankeedi alusel läbiviidavat personaalintervjuud. Intervjuud viidi läbi vastajate kodudes eesti ja vene keeles, alates 11. juunist kuni 4. juulini 2010.a. Intervjueeritava kätte ankeeti ei antud, kasutati vastajaid abistavaid kaarte. Küsitlustöös osales 58 vastava ettevalmistuse saanud Turu-uuringute AS-i küsitlejat.

3 Küsitlustöö ja andmetöötlus
3 Tulemus Arv % Intervjuu 1001 22% Isik ei kuulunud sihtrühma 414 9% Kontakt puudus (kedagi polnud kodus) 2089 50% Sihtrühma kuuluvat pereliiget polnud kodus 40 < 1% Kontaktist keelduti 305 7% Sihtrühma kuuluv isik keeldus kontaktist 505 12% KOKKU KÜLASTATUD AADRESSE 4354 100% Korduvvisiite 1771 40% 1009 laekunud ankeedist eemaldati kvaliteedi kontrolli käigus 3 ankeeti, seega oli töötluskõlbulike ankeetide arv 1005. Küsitlustulemuste töötluseks kasutati andmetöötluspaketti PASW Statistics 17.0. Pärast küsitluse lõppemist võrreldi küsitletute sotsiaaldemograafilist koosseisu valimis ettenähtuga ja teostati andmete kaalumine teoreetilise mudeliga vastavaks.

4 Vastajate taustad – sotsiaaldemograafiline struktuur netosissetulekud toidu- ja esmatarbekaupade ostukohad

5 Vastajate sotsiaal-demograafiline profiil
5 % n=1001 Andmed on kaalutud soo ja vanuserühma lõigetes

6 Vastajate keskmised netosissetulekud kuus
6 %

7 Igapäevaostud tehakse …
Taustaküsimus 25: “Millisest ostukohast te peamiselt oma igapäevaostud teete”?

8 Toidukleebise märgatavus

9 KOKKUVÕTE JA JÄRELDUSED
9 1. Vastajatelt küsiti, kas nad on märganud toidukleebisega toiduaineid, mille peale 42% vastas jaatavalt a. sügisel vastas jaatavalt 36%. Tulemus näitab, et kleebise märkamine on arvestatavalt tõusnud. 2. Järgnevalt küsiti, kus nad toidukleebist näinud on, kusjuures vastusevariante neile ette ei loetud. 78% vastas (2009.a. 75%), et need on kaupluses hinnasiltidel. 6% on seda näinud trükistel, 5% kaupluse kliendilehtedel, 10% aga väidab selle märkamist televisioonis. 3. Seejärel näidati toidukleebisega abistavat kaarti kõikidele vastajatele ja päriti, kas nad on näinud sellist kleebist kaupluse hinnasiltidel. Sellele küsimusele vastas jaatavalt 43% (2009.a. 34%). Võime järeldada, et need, kes toiduumärki teavad, need teavad seda ka ilma kujutist näitamata. 4. Nii möödunud sügisel kui ka käesoleval suvel läbiviidud küsitlustulemuste põhjal on näha, et kaks viiendikku vastajatest peab toidukleebist mitte eriti hästi märgatavaks. Nihe on toimunud selles suunast, et vähenenud on nende osakaal, kes peavad kleebist piisavalt hästi märgatavaks ja tõusnud nende osa, kes arvavad, et see ei torka üldse silma. Seega, toidumärgi teadjate arv kasvab, kuid kasvab nende osa, kelle meelest ei torka tähistus üldse silma ja väheneb nende osa, kes peavad tähistust piisavalt hästi märgatavaks.

10 Toidukleebist märganute profiil
1. Kas on märgatud? 10 KÜSIMUS 1:” Kas te olete märganud toidukleebisega toiduaineid?” % n=1001 Toidukleebist märganute profiil Kasutades esindusliku valimi üldistusjõudu tähendab 42% märganutest – toidukleebise märganut. 2009.a septembrikuus läbiviidud küsitluse tulemus näitas aga 36% märganuid, mis tähendab – tarbijat. Teistest taustrühmadest enam on kleebist märganud (ehk tüüpilised märganud) naised, vanuserühm 40-49, vastajad kelle peredes on alla 18-aastaseid lapsi. Juhid, spetsialistid ja kontoritöötajad. Need, kes kasutavad internetti ja kasutavad liikumiseks autot (st. ei kasuta ühistransporti).

11 2. Kus on märganud? 11 KÜSIMUS 2:” Kus te olete toidukleebist märganud?” SPONTAANNE 2010 juuni % n=425 2009 september % n=357 n= märganud kleebist

12 3. Toidukleebise aidatud tundmine
KÜSIMUS 3 :” Kas te olete märganud toidukaupluste (toidu osakondade) hinnasiltidel sellist lipumärgikest? “ 12 Kui vastajat visuaaliga ei aidatud, siis väitis end toidumärki teadvat 42%. Kleebise kujutise näitamisel oli see tuttav 43%-le, 9% ei olnud aga oma vastuses päris kindel. Võime järeldada, et kes toidumärki teab, see teab seda ka kujutist näitamata. Tüüpilisteks toidumärgi teadjateks on naised, aastased, spetsialistid, kontoritöötajad ja teenindajad. Sissetulekurühm (neto) krooni. n=1001 , kõik vastajad

13 4. Kas toidukleebis on märgatav?
13 KÜSIMUS 8:”Kas teie arvates on see märgistus hinnasiltidel …” Nii möödunud sügisel kui ka käesoleval suvel läbiviidud küsitlustulemuste põhjal on näha, et kaks viiendikku vastajatest peab toidukleebist mitte eriti hästi märgatavaks. Kahe küsitluse vahelisel ajal on tõusnud nende osakaal, kes toidumärki teavad. Nihe on toimunud selles suunast, et vähenenud on nende osakaal, kes peavad kleebist piisavalt hästi märgatavaks ja tõusnud nende osa, kes arvavad, et see ei torka üldse silma. n= need, kes vastasid, et teavad toidukleebist pärast seda, kui seda oli neile näidatud

14 Uuringu eri etappide eest vastutavad
Juuni 2010 Uuringu eri etappide eest vastutavad 14 Iivi Riivits-Arkonsuo projekti juht, koostas küsimustiku, analüüsis tulemusi ja esitas uuringu- tulemused PPT slaididena Marina Karpištšenko Kristel Toom Rutt Vihtla koordineerisid üle-eestilist küsitlust, viisid läbi kvaliteedi kontrolli Asta Pajos juhtis andmesisestust Tõnis Stamberg koostas Excel tabelid Kontaktandmed: Telefon: Faks: E-post: Kodulehekülg: Aadress: Tatari 6 (3.korrus), Tallinn


Alla laadida ppt "Toidukleebise märkamine aastase elanikkonna küsitlus 2010 suvi"

Seotud esitlused


Google'i reklaam