Esitlus üles laadida
Esitlus laaditakse üles. Palun oodake
1
Pakkumine IV peatükk © Tõnu Erin
2
Küsimused mis ootavad vastust
Mis on pakkumine ja kuidas see illustreerib hinnamõju? Miks soovivad tootjad müüa mis tahes kaupa rohkem kõrgema ja vähem madalama hinnaga? Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel? Mis on pakkumise hinnaelastsus ja mis seda määrab? Milline erinevus on hinnamõju ja pakkumise muutuse vahel? © Tõnu Erin
3
Mõisted Pakkumine tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus: Kõrgemate hindadega soovitakse müüja enam tooteid kui madalate hindade puhul. © Tõnu Erin
4
Mõisted Kui hinnamuutusel on suur mõju pakutavate toodete kogusele, siis on pakkumine elastne. Kui hinnamõju on väike, siis pakkumine on jäik. Turupakkumine: Kõikide müüjate koondpakkumine © Tõnu Erin
5
Mõisted Pakkumiskõver on (kõver)joon pakkumist kujutaval graafikul, mis liigub paremale üles ja näitab hinna mõju koguse suhtes. © Tõnu Erin
6
Pakkumist mõjutavad tegurid
Muutused tootmise piirkuludes (materjalide omahind, tööjõuhind, energiakulu, tehnoloogia muutus) Muutus müüjate või tootjate arvus Ootuste muutus © Tõnu Erin
7
Pakkumise muutus Pakkumise muutus tähendab, et tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevaid hulki kõikide võimalike hindadega. Pakkumine muutub kui toodete arv suureneb või väheneb iga hinnaga. Pakkumise suurenedes liigub pakkumiskõver paremale, vähenedes vasakule. © Tõnu Erin
8
Pakkumise muutus © Tõnu Erin
9
Kuidas individuaalne bensiini pakkumine annab kokku turupakkumise (hinnad kroonides)
© Tõnu Erin
10
Mõisted Piirkulud: Kulud, mida tootjad kannavad, et toota kaupu piir-(lisa)kogustes. © Tõnu Erin
Seotud esitlused
© 2025 SlidePlayer.ee Inc.
All rights reserved.