Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Taastuvenergia transpordis

Seotud esitlused


Teema esitlus: "Taastuvenergia transpordis"— Esitluse väljavõte:

1 Taastuvenergia transpordis
Annika Päsik

2 Taastuvenergia valdkonna eesmärgid
aastaks 2020 peab taastuvenergia osakaal kogu energia lõpptarbimises moodustama vähemalt 25% lõpptarbimise mõiste taastuvenergia direktiivis: sektorite lõpptarbimine koos elektri- ja soojuse tootmise omatarbe ja kadudega aastaks 2020 peab taastuvenergia osakaal transpordis kasutatavates energiaallikates moodustama vähemalt 10%

3 Energia lõpptarbimine 2020 – prognoos ja eesmärgid

4 Erinevate sektorite panus (2008)
520 km raudteetsisterne ehk tsisterni (66 tonnine)

5 Taastuvate eesmärgi saavutamisest
PJ taastuvenergiat, sh 4 PJ transpordis

6 Taastuvate eesmärgi saavutamisest

7 Meetmed eesmärgi saavutamiseks transpordis
Biokomponendi kohustusliku määra sätestamine Ühistranspordi üleviimine taastuvenergiale Nõudluse tekitamine puhast biokütust kasutavate sõidukite järele ühistranspordis Sõidukite kasutamise struktuuri mõjutamine (autode energiamärgid) Alternatiivsetel energiaallikatel transpordi kasutuselevõtt, sh elektriautod Punkt 1 Vedelatele kütustele 5-7% segatud kütuse kohustuse sätestamine Euroopa mootorikütuste standard nõue - bensiinil kuni 5 %, diislil kuni 7% mahust võib moodustada biokütus Punkt 2 Ca 5% transpordis kasutatavatest kütustest langeb ühistranspordi alla. Kui sellest 50% viia 100%-le taastuvenergiale, siis toob see kaasa ca 2%-e biokütuste kasutuse suurendamise Punkt 3 hanketel kohustuslik et teatud osa transpordist on vaid biokütust tarbivad Punkt 4 Elektril, biogaasil ja muid taastuvaid energiaallikaid kasutavate sõidukite kütusevajadus katab hetke hinnangutel väga väike osa transpordis kasutatavatest kütustest. Tehnoloogia arenedes tõuseb alternatiivseid energiaallikaid kasutavate autode osakaal. TULEMUSNÄITAJAD 1% transpordis kasutatavatest energiast on alternatiivsetest taastuvatest allikatest Punkt 5 Eestis väärtustatakse vähe keskkonnasõbralikke transpordivahendeid. Olukorras, kus keskkonnasõbralikemate transpordivahendite maksumus ületab tavasõidukite oma, ei olda huvitatud rohkem kulutama. Seetõttu on vaja leida viisid mõjutamaks ostjaid sõidukite valikul eelistama keskkonnasõbralikke lahendusi.

8 Elektrimobiilsuse programm 2011-2012
MKMi esmane analüüs näitab, et transpordis taastuvenergia osakaalu eesmärgi täitmiseks tuleb olulisel määral arendada elektritransporti Kohustuslik rohesertifikaat (ei tähenda rohepaketiga liitumist)

9 Programmi sisu Näidiskasutusse 507 Mitsubishi iMiev elektriautot (Sotsiaalministeerium) Toetusskeem elektriautode soetamise toetamiseks (Kredex) Võimalik toetuse määr teeb elektriauto hinna võrreldavaks tavaautoga. Täpne määr ja muud tingimused pannakse paika ministri määrusega(valmimas) Riiki kattev elektriautode laadimistaristu rajamine (Kredex)

10 Elektriautode sõidukulu
Kui laadida EE Kodu 2 öötariifiga (0,0739EUR/kWh), siis kulub 100km läbimisele 0,78EURi (12,2EEKi). Kui me võtame keskmise väikeklassi pereauto kütusekuluks 7,5l/100km, siis tänaste hindade (1,2EUR/L 95E) juures oleks kulu 100km läbimiseks 9EURi.

11 Tänan!


Alla laadida ppt "Taastuvenergia transpordis"

Seotud esitlused


Google'i reklaam