Turundusuuringud statistikatarbijate vajaduste väljaselgitamisel

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Turundusuuringud statistikatarbijate vajaduste väljaselgitamisel Indrek Kask Statistikaamet, turundusjuht

Infoallikad tarbijate vajaduste väljaselgitamiseks tagasiside statistikatoodete ja –teenuste levitamisel; tagasiside koolitusüritustelt; riiklike statistiliste vaatluste kooskõlastused põhitarbijatega; turundusuuringud. 26.01.2007

Turundusuuring ... Statistikaameti eesmärkide saavutamise seisukohalt oluliste sihtrühmade kohta süstemaatilise tagasiside kogumine, analüüs ja tõlgendamine ning otsuste tegemiseks vajaliku info kättesaadavaks tegemine. 26.01.2007

Turundusuuringu kavandamine turundusprobleemi määratlemine, millele tahetakse uuringuga vastust saada; uuringuprobleemi ja -eesmärkide defineerimine (milliseid teemasid tuleks uuringus käsitleda ja mis on uuringu väljundiks); aja- ja rahakulu planeerimine; otsuse langetamine uuringu sisseostmise või isetegemise kasuks (uuringu tüüp, metoodika, valimi suurus, kõrvalseisja hinnangu vajalikkus). 26.01.2007

Uuringute jagunemine temaatiliselt maineuuring; tarbijakäitumise uuring; rahulolu-uuring; tootearenduse uuring. 26.01.2007

Põhitarbijad omavalitsused; maavalitsused; ministeeriumid; sihtasutused; haridus- ja teadusasutused; meedia; äriettevõtted. 26.01.2007

Maineuuring Eesmärk on välja selgitada Statistikaameti mainekuvand tarbijate teadvuses ning hinnangud Statistikaameti identiteedikomponentidele. Antud uuring hõlmab toodete ja teenuste tuntust tarbijate seas. Tüübilt kvantitatiivuuring. Sihtrühm: potentsiaalsed ja olemasolevad tarbijad. Maineuuring on vajalik, kuna sellest sõltub otseselt koostöö edukus andmeesitajate ja statistikatarbijatega. 26.01.2007

Tarbijakäitumise uuring Eesmärk on määratleda statistilise info saamise vajadus ning tarbijate eelistused statistika hankimisel ja kasutamisel. Üldjuhul on uuring kvantitatiivne, kuid seda võib täiendada kvalitatiivuuring. Sihtgrupp: olemasolevad ja potentsiaalseid tarbijaid. Tarbijakäitumise kaardistamine on kliendirahulolu ja mainekujunduse eeldus. 26.01.2007

Rahulolu-uuring Eesmärk on selgitada tarbija rahulolu toodete ja teenustega ning statistika kättesaadavusega, kvaliteediga ja esitluse arusaadavusega. Samuti uuritakse rahulolu tegureid ja nende tähtsust. Uuringu põhiosa koosneb kvantitatiivosast, mida vajadusel täiendab kvalitatiivuuring. Sihtgrupp: põhitarbijad. Rahulolunäitajad annavad tagasisidet, kuivõrd on Statistikaamet suutnud rahuldada tarbijate vajadusi. 26.01.2007

Tootearendus-uuring Eesmärk on koguda infot tootearenduseks. Uuringu väljund on uued ideed ja loovlahendused ning tarbijakäitumise motiivide avamine. Uuringu põhiosa on kvalitatiivset laadi, vajadusel täiendab seda kvantitatiivuuring. Sihtgrupp: toote kasutajad ja potentsiaalsed kasutajad. Saadav info on sisendiks tarbija vajadustele vastavate toodete või teenuste arendamiseks. 26.01.2007

2006. aastal korraldatud uuringud Ettevõtete ja asutuste suhted meediaga 2005 (rahulolu, maine) Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 (maine, tarbijakäitumine, rahulolu) eSTATi uuring 2006 (tootearendus, maine, toodete- ja teenuste tuntus) 26.01.2007

Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Aeg: 4.-28. septembril 2006 Sihtrühm: avalik sektor; teadus- ja haridusasutused; eraettevõtted; meedia – kokku 188 vastajat Meetod: veebiküsitlus Eesmärk: kaardistada statistikakasutajate tarbimis-harjumused ning selgitada, mil määral ollakse rahul riikliku statistika kvaliteediga ja kuidas hinnatakse Statistikaameti mainet. 26.01.2007

Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Hinnangud identiteedi komponentidele: 26.01.2007

Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Statistilise info hankimisel kasutati kõige rohkem: 26.01.2007

Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Regulaarselt kasutati kõige rohkem järgmiste valdkondade statistikat: 26.01.2007

Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Keskmine hinnang andmetele (usaldusväärsus, täpsus ja asjakohasus) 26.01.2007

Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Riikliku statistika kasutajate rahulolu (hinnangud 10-pallisel skaalal vahemikus 7-10 palli): 26.01.2007

Turundusuuringud tulevikus Maine ja rahulolu uuring – 1 kord aastas Tarbijakäitumisuuring – 2-3 aasta järel Tootearendusuuring – vastavalt vajadusele 26.01.2007

Tänan tähelepanu eest! 26.01.2007