Turundusuuringud statistikatarbijate vajaduste väljaselgitamisel Indrek Kask Statistikaamet, turundusjuht
Infoallikad tarbijate vajaduste väljaselgitamiseks tagasiside statistikatoodete ja –teenuste levitamisel; tagasiside koolitusüritustelt; riiklike statistiliste vaatluste kooskõlastused põhitarbijatega; turundusuuringud. 26.01.2007
Turundusuuring ... Statistikaameti eesmärkide saavutamise seisukohalt oluliste sihtrühmade kohta süstemaatilise tagasiside kogumine, analüüs ja tõlgendamine ning otsuste tegemiseks vajaliku info kättesaadavaks tegemine. 26.01.2007
Turundusuuringu kavandamine turundusprobleemi määratlemine, millele tahetakse uuringuga vastust saada; uuringuprobleemi ja -eesmärkide defineerimine (milliseid teemasid tuleks uuringus käsitleda ja mis on uuringu väljundiks); aja- ja rahakulu planeerimine; otsuse langetamine uuringu sisseostmise või isetegemise kasuks (uuringu tüüp, metoodika, valimi suurus, kõrvalseisja hinnangu vajalikkus). 26.01.2007
Uuringute jagunemine temaatiliselt maineuuring; tarbijakäitumise uuring; rahulolu-uuring; tootearenduse uuring. 26.01.2007
Põhitarbijad omavalitsused; maavalitsused; ministeeriumid; sihtasutused; haridus- ja teadusasutused; meedia; äriettevõtted. 26.01.2007
Maineuuring Eesmärk on välja selgitada Statistikaameti mainekuvand tarbijate teadvuses ning hinnangud Statistikaameti identiteedikomponentidele. Antud uuring hõlmab toodete ja teenuste tuntust tarbijate seas. Tüübilt kvantitatiivuuring. Sihtrühm: potentsiaalsed ja olemasolevad tarbijad. Maineuuring on vajalik, kuna sellest sõltub otseselt koostöö edukus andmeesitajate ja statistikatarbijatega. 26.01.2007
Tarbijakäitumise uuring Eesmärk on määratleda statistilise info saamise vajadus ning tarbijate eelistused statistika hankimisel ja kasutamisel. Üldjuhul on uuring kvantitatiivne, kuid seda võib täiendada kvalitatiivuuring. Sihtgrupp: olemasolevad ja potentsiaalseid tarbijaid. Tarbijakäitumise kaardistamine on kliendirahulolu ja mainekujunduse eeldus. 26.01.2007
Rahulolu-uuring Eesmärk on selgitada tarbija rahulolu toodete ja teenustega ning statistika kättesaadavusega, kvaliteediga ja esitluse arusaadavusega. Samuti uuritakse rahulolu tegureid ja nende tähtsust. Uuringu põhiosa koosneb kvantitatiivosast, mida vajadusel täiendab kvalitatiivuuring. Sihtgrupp: põhitarbijad. Rahulolunäitajad annavad tagasisidet, kuivõrd on Statistikaamet suutnud rahuldada tarbijate vajadusi. 26.01.2007
Tootearendus-uuring Eesmärk on koguda infot tootearenduseks. Uuringu väljund on uued ideed ja loovlahendused ning tarbijakäitumise motiivide avamine. Uuringu põhiosa on kvalitatiivset laadi, vajadusel täiendab seda kvantitatiivuuring. Sihtgrupp: toote kasutajad ja potentsiaalsed kasutajad. Saadav info on sisendiks tarbija vajadustele vastavate toodete või teenuste arendamiseks. 26.01.2007
2006. aastal korraldatud uuringud Ettevõtete ja asutuste suhted meediaga 2005 (rahulolu, maine) Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 (maine, tarbijakäitumine, rahulolu) eSTATi uuring 2006 (tootearendus, maine, toodete- ja teenuste tuntus) 26.01.2007
Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Aeg: 4.-28. septembril 2006 Sihtrühm: avalik sektor; teadus- ja haridusasutused; eraettevõtted; meedia – kokku 188 vastajat Meetod: veebiküsitlus Eesmärk: kaardistada statistikakasutajate tarbimis-harjumused ning selgitada, mil määral ollakse rahul riikliku statistika kvaliteediga ja kuidas hinnatakse Statistikaameti mainet. 26.01.2007
Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Hinnangud identiteedi komponentidele: 26.01.2007
Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Statistilise info hankimisel kasutati kõige rohkem: 26.01.2007
Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Regulaarselt kasutati kõige rohkem järgmiste valdkondade statistikat: 26.01.2007
Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Keskmine hinnang andmetele (usaldusväärsus, täpsus ja asjakohasus) 26.01.2007
Riikliku statistika kasutamise uuring 2006 Riikliku statistika kasutajate rahulolu (hinnangud 10-pallisel skaalal vahemikus 7-10 palli): 26.01.2007
Turundusuuringud tulevikus Maine ja rahulolu uuring – 1 kord aastas Tarbijakäitumisuuring – 2-3 aasta järel Tootearendusuuring – vastavalt vajadusele 26.01.2007
Tänan tähelepanu eest! 26.01.2007