Ajalugu. Ajalugu Tallinnas on kokku: 72 bussiliini (mille hulgas on 7 ekspressbussiliini) Bussiliinid 42 (Väike-Õismäe – Kaubamaja) ja 43 (Väike-Õismäe.

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Ajalugu

Tallinnas on kokku: 72 bussiliini (mille hulgas on 7 ekspressbussiliini) Bussiliinid 42 (Väike-Õismäe – Kaubamaja) ja 43 (Väike-Õismäe - Balti jaam) on reeglina mehitatud Volvo hübriidbussidega 4 trammiliini 4 trollibussiliini (trollibussid hääbuvad ja asenduvad bussiliinidega/elektribussidega peale veeremi amortiseerumist)

Reisijate hulk Reisijate arvu kasv seoses 10. uue liini ülevõtmisega 2019 aasta veebruarist.

Veeremi vanus

Bussid

Trammid

Sõitjate rahulolu – väga oluline hügieenifaktor Efektiivne värbamine – Järjest olulisem sest tulevikku vaadates läheb bussijuhtide leidmine ühistranspordi ettevõtetele veel keerulisemaks. Miks? Sest 74% Eesti bussijuhtidest on täna rohkem kui 51 aastat vanad ja nooremaid kui 30 aastaseid bussijuhte on vaevalt 5-6%. Ökoloogiline jalajälg: Kõikide transpordiettevõtete, kes tahavad edukalt tegutseda, kõige olulisem väljakutse lähiaastatel!

TLT teel nullemisioonini TLT Elektritransport viiakse 2020 aastal üle 100% roheelektrile. Hange taastuvatest allikatest toodetud elektrile kuulutati välja 2019. 2020 kasutusel ainult taastuvenergia.

TLT teel nullemisioonini 2018 aasta hanke võitis bussitootja Solaris, kuid konkurent vaidlustas hanke, mistõttu 100 uue gaasibussi tarn on veninud. Kui vaidlustaja läheb Riigikohtusse, siis Riigikohus teeb lähikuudel otsuse, kuidas edasi. Kokku ostab Tallinna Linnatransport lähiaastatel 350 kaasaegset gaasibussi. Sellega väheneb CO2 heide aastas 16 800 tonni võrra (350bussi x48tonni) Kõigi uute gaasibusside varustamiseks ei jätku täna kodumaist biometaani. Seetõttu ostab ettevõte kõik pakutud biometaani kuni kogu vajamineva kütuse koguseni. Kui biometaani ei ole piisavalt saada, siis asendatakse see maagaasiga. Eelistatud on biometaan.

I Etapp (Testimine: bussitootja annab TLT-le üheks kuuks tasuta bussi kasutamiseks. Bussi kasutatakse tavalises liiniveos, kus ka sõitjad saavad bussiga sõita) Testimisel ei paigaldata bussi validaatoreid, seega kõik saavad tasuta sõita) 2019 mai: Tallinna tänavatel testiti Mercede-Benz eCitaro bussi teenindas liine 24 24A Läbis kokku 1628 km Testide keskmine kulu 1,51 kw/km, rahalises vääringus 1km - 0,12€ TLT kõige uuem MAN diiselbussi kütusekulu 40 l/100km. 1km - 0,4 € Buss suutis päevas läbida 150 km ühe laadimisega 1 tunniga seistes laadimispunktis laadib buss umbes 10% aku mahutavusest juurde 2019 detsember: Testimisel maailma kõige suurema bussitootja Yutong elektribuss 2020 aasta testimise plaan: - BYD, MAN, Solaris II etapp 2020-2021 – esimene 100% elektrifitseeritud bussiliin Tallinnas eeldus, et riik/MKM toetab uute elektribusside soetamist sarnased toetusmeetmed on olemas teistes Euroopa riikides

III etapp 2021 lõpp rakendub Euroopa Liidu Clean Vehicle Directive direktiiv, mille alusel tuleb uute busside hankimisel keskenduda 0-emissiooniga ühissõidukitele Eeldusel, et Eesti sarnaselt teiste Euroopa riikidega toetab kohalikke omavalitsusi busside soetamisel hangib TLT 2022. aastal 50 elektribussi (veeremi soetamise kulu: tavaline diiselbuss ~220 000€ elektribuss ~540 000€, samas opereerimine on oluliselt odavam)

Teekaart Suur plaan Tallinna ühistranspordi nullemissiooni saavutamiseks. Olulised verstapostid: 2020 – esimene täielikult elektribussidega teenindatud liin 2025 - Tallinna linnaliinibussides ei kasutata enam diiselkütust 2035 – Kõik linnliinibussid on elektribussid. (gaasibussid asendatakse elektribussidega gaasibusside amortiseerumise järjekorras)