Finantsjuhtimise kord

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Finantsjuhtimise kord Seletuskiri

Mida peab sisaldama kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise kord (1) Kohaliku Omavalitsuse Üksuse Finantsjuhtimise Seaduse ( KOFS) § 21 sätestab kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise korra kehtestamise, milles nähakse ette: Eelarvestrateegia menetlemise kord ja ülesehitus Iga-aastase eelarveprotsessi ajagraafiku koostamine, eelarve koostamise lähtetingimused ja vormid Põhimõtted erinevate huvigruppide eelarvetaotluste esitamiseks ja neile eelarvest vahendite jagamiseks Kohustus sõlmida eelarvest toetust saavate juriidiliste isikutega toetuse kasutamise leping Eelarve eelnõu (sh seletuskirja) valitsuses menetlemise etapid ja tähtajad Eelarve täitmise kord, kui eelarve on volikogu poolt aasta alguseks vastu võtmata

Mida peab sisaldama kohaliku omavalitsuse finantsjuhtimise kord (2) Valitsuse tasandi eelarve vastuvõtmise kord Põhimõtted alaeelarvete kinnitamiseks Lisaeelarve (sh seletuskirja) valitsuses menetlemise põhimõtted Eelarve täitmise kord Likviidsete varade paigutamise ja muude finantsvarade (osalused, antavad laenud) soetamise põhimõtted Aruandluse ( majandusaasta aruanne, aastasisesed aruanded) koostamise ja esitamise kord ja tähtajad Finantsinformatsiooni avaldamise kord

Kehtivad korrad, mille asemele kehtestatakse finantsjuhtimise kord Kadrina Vallavolikogu 2012. a. 26. septembri määrusega nr 55 kehtestatud „Kadrina valla eelarve koostamise, vastuvõtmise, täitmise ja aruandluse kord.“ Kadrina vallavolikogu 2012 a. 10. oktoobri määrusega nr 56 kehtestatud „Reservfondist vahendite eraldamise kord“

Eelarve liigendamine ( finantsjuhtimise korra 2. peatükk) eelarve koostatakse tekkepõhiselt ( lähtudes tulu või kulu tekkimisest, mitte raha laekumisest või väljamakse tegemisest) Vallavolikogu määrusega võetakse eelarve vastu järgmises liigenduses Põhitegevuse tulud Põhitegevuse kulud Investeerimistegevus Finantseerimistegevus Likviidsete varade muutus Koos määrusega võetakse vastu määruse lisa põhitegevuse kulude liigendamiseks ametiasutuse struktuuriüksuste ning hallatavate asutuste lõikes

Eelarve liigendamine ( finantsjuhtimise korra 2. peatükk) Alaeelarved ja allasutusete eelarved liigendatakse tuludeks ja kuludeks kuuekohaliste tulu ja kulu liikidena, mis on vastavuses avaliku sektori finantsaruandluse juhendi kontoplaanis toodud tulu- ja kulukontodega Alaeelarvete ja allasutuste tulude ja kulude liigenduse kinnitab vallavalitsus korraldusega Kulude ja tulude arvestus raamatupidamises toimub kuuekohaliste kontode lõikes, mis on identsed eelarve tulude ja kulude klassifikaatoritega

Eelarve koostamine ja menetlemine (finantsjuhtimise korra 3.peatükk) Eelarve koostatakse lähtudes arengukavast, eelarvestrateegiast ja õigusaktidega või lepingutega vallale pandud kohustustest Eelarve koostamine algab eelarve koostamise ajakava ja valdkondlike alaeelarvete piirsummade ning vormide kehtestamisega hiljemalt 1.septembriks Finantsosakond esitab hiljemalt 15.novembriks vallavalitsusele eelarve esialgse eelnõu koos seletuskirjaga Vallavalitsuse poolt heakskiidetud eelnõu koos seletuskirjaga esitatakse hiljemalt 30.novembriks volikogule Eelarve eelnõu ja seletuskiri avaldatakse seitsme tööpäeva jooksul pärast nende volikogule edastamist valla veebilehel Eelarve vastuvõtmiseks korraldatakse kaks lugemist

Eelarve koostamine ja menetlemine ( finantsjuhtimise korra 3 Eelarve koostamine ja menetlemine ( finantsjuhtimise korra 3.peatükk) (2) Pärast esimest lugemist võivad vallavolikogu alatised komisjonid ja isikud esitada muudatusettepanekuid eelarvesse Vallavalitsuse poolt läbi vaadatud muudatusettepanekud koos vallavalitsuse seisukohtadega esitatakse majanduskomisjonile Teisel lugemisel hääletab vallavolikogu muudatusettepanekute tegemise ja otsustab, kas eelarve vastu võtta või suunata kolmandale lugemisele Koos eelarve vastuvõtmisega otsustab volikogu Kohustuste ( laen ja arvelduskrediit) võtmise Sõltuvale üksusele laenu andmise ( sealhulgas tähtaeg ja intressimäär) Eelarve võetakse vastu poolthäälteenamusega

Vastuvõtmata eelarve korral väljaminekute tegemine ( finantsjuhtimise korra 4. peatükk) Kui eelarveaasta alguseks on eelarve vastu võtmata, võivad ametiasutus ja hallatavad asutused teha kuni eelarve vastuvõtmiseni igas kuus väljaminekuid ühe kaheteistkümnendiku ulatuses eelmise aasta eelarve vastavatest väljaminekutest, kui need on kavandatud alanud eelarveaasta eelarve eelnõus vähemalt samas mahus. Kui alanud aasta eelarve eelnõus on väljaminekud kavandatud väiksemas mahus võrreldes eelmise eelarvega tuleb väljaminekute tegemisel lähtuda ühest kaheteistkümnendikust alanud aasta eelarve mahust

Eelarve täitmine ( finantsjuhtimise korra 5. peatükk) Eelarve täitmist korraldab vallavalitsus Eelmisel aastal tegemata jäänud väljaminekuid võib kavandada uude eelarvesse kui need tulenevad Investeeringute elluviimiseks sõlmitud lepingust või välja kuulutatud riigihankest Põhivara soetamiseks antud sihtfinantseerimise lepingust Sõlmitud lepingu alusel saadud sihtfinantseerimisest Ülekantud väljaminekuid võib kasutada eelmise aasta eelarves ettenähtud otstarbeks Ei ole lubatud teha väljaminekuid, mida pole eelarves ette nähtud Lepinguid millega võetakse kohustusi eelarveaastast pikemaks perioodiks võib sõlmida kooskõlas eelarvestrateegiaga vallavolikogu kirjaliku volituse alusel

Eelarve reservfondi kasutamine ( finantsjuhtimise korra 6. peatükk) Reservfondi kasutatakse üksnes sellisteks väljaminekuteks, mida eelarve koostamise käigus ei olnud võimalik ette näha Kriisiolukordade ja õnnetusjuhtumite ennetamiseks või likvideerimiseks Kuluks, mille katmiseks ei ole raha planeeritud, kuid mis on hädavajalik Kuluks, mis on eelarvesse planeeritud, kuid tegelik kulu põhjendatult suurem Koondamishüvitiste kulu katmiseks kui ei olnud eelarve planeerimisel võimalik ette näha Projektide omaosaluste katmiseks, kui vahendeid polnud eelarvesse planeeritud Reservfondist raha eraldamine toimub vallavalitsuse korralduse alusel Reservfondi kasutamise kohta esitab vallavalitsus aruande volikogule koos eelarve täitmise aruandega või volikogu igakordsel nõudmisel

Majandusaasta aruande koostamine ( finantsjuhtimise korra 7. peatükk) Majandusaasta aruande koostamist korraldab vallavalitsus Majandusaasta aruanne koostatakse konsolideerituna (vald koos valla olulise mõju all olevate äriühingute ja sihtasutusega) Vallavalitsus kiidab majandusaasta aruande heaks protokollilise otsusega misjärel vallavanem allkirjastab aruande Revisjonikomisjon kuulab ära aruannet auditeerinud audiitori ja seejärel koostab kirjaliku aruande, mille esitab volikogule Aruandes revisjonikomisjon avaldab, kas ta toetab aruande kinnitamist ja kas arvestades audiitori tähelepanekuid on vaja rakendada täiendavaid kontrollimeetmeid Vallavolikogu kinnitab majandusaasta aruande hiljemalt 30.juuniks otsusega

Finantsdistsipliini tagamine ( finantsjuhtimise korra 8. peatükk) Eelarve põhitegevuse tulude ja kulude vahe ( tulem) aruandeaasta lõpuga peab olema positiivne või null Netovõlakoormus võib ulatuda seaduses sätestatud määrani aruandeaasta põhitegevuse tuludest Arvelduskrediiti või lühiajalist laenu käibevahendite juhtimiseks võib võtta ainult tingimusel, et see makstakse aasta lõpu seisuga tagasi

Põhilised muutused võrreldes kehtiva „Kadrina valla eelarve koostamise, vastuvõtmise, täitmise ja aruandluse korraga.“ Eelarve koostatakse tekkepõhiselt Eelarve koostamise protsessi tõhustamiseks on kasutusele võetud virtuaalne eelarverakendus VEERA Volikogu poolt kinnitatava eelarve liigendamine muutub ülevaatlikumaks ( vähem detailsemaks) Vallavalitsuse poolt kinnitatava eelarve liigendus muutub detailsemaks, kasutusele võetakse kuuekohalised eelarveklassifikaatorid, mis on vastavuses avaliku sektori finantsarvestuse ja aruandluse juhendiga kehtestatud kontoplaaniga