Koolimatemaatika tarkvara MTAT. 03

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Koolimatemaatika tarkvara MTAT. 03 Koolimatemaatika tarkvara MTAT.03.111 Lõpeb arvestusega Maht: 1 AP (õppetöö: 2 L + 10 P + 28 i) 1

Eno Tõnisson eno@ut.ee Tartu Ülikooli arvutiteaduse instituudi lektor Tartu Ülikooli matemaatika didaktika õppetooli õppejõud 1995 - 2000 Tartu Tamme Gümnaasiumi õpetaja 1991 - 1998 2

Aine struktuur Sissejuhatav loeng GeomeTricks, Function, Tabletalk, Pattern StudyWorks LOGO, Lego-LOGO Tõenäosusteooria, Spirograaf jm.

Arvestuse nõuded tarkvara tundmaõppimine ja kasutamine tunnitööd arvestustöö

Millises mahus kasutada infotehnoloogiat matemaatikakoolituses? äärmuslikud vastused üldse mitte kasutada arvutit igal võimalikul (ja võimatul) juhul kasutada arvutit 5

Üldse mitte kasutada arvutit õpetame nii nagu ikka on õpetatud tahvel, kriit ja pliiats, paber kes on võimeline ja tahab, suudab materjali omandada ka traditsiooniliste vahenditega riigieksamid ja riiklikud kontrolltööd matemaatikaklassis, arvutiklassis 6

Igal võimalikul (ja võimatul) juhul kasutada arvutit paljudes koolides ja kodudes olemas väga kiiresti ja massiliselt õppetöö huvides rakendama temaatikad arvutiseeritud klassid infotehnoloogia kasutamine kohustuslikuks simulatsioonid ja projektid 7

Kesktee Kas iga õpetaja peaks valima täpselt ühe neist äärmuslikest seisukohtadest? Ekstremism võib olla kahjulik. Infotehnoloogiat peaks matemaatika õpetamisel-õppimisel kasutama siis, kui see on mõistlik. 8

Millal on kasutamine mõistlik? õpetaja ja õpilaste arvuti käsitsemise oskus millised programmid kohapeal olemas kuidas on lood arvutitele juurdepääsuga kas saab kasutada dataprojektorit KAS SAAB PAREMINI SAAVUTADA EESMÄRKE? MILLISED NEED EESMÄRGID ON? 9

Lähenemine must kast - valge kast arvuti teeb - inimene teeb korrektne tõestus - “paistab olevat” nentimine käsitsi arvutamine - arvutil arvutamine õpik - Internet

Matemaatika valdkonnad algebra geomeetria aritmeetika tõenäosusteooria ja matemaatiline statistika funktsioonid

Programmid Sadolini programmid GeomeTricks Tabletalk Function Pattern Tõenäosusteooria EESTIS VABA, EESTI KEELES 12

Programmid StudyWorks APSTest Excel paljudes koolides töölehed saadaval koolitus APSTest vaba Eestis testid Excel 13

Allikaid Koolitus Phare ISE CD-d 1, 2, 3, 4, 5 Internet, Koolielu, Miksike Tiigrihüpe Phare ISE Koolitus Ülikool(id) Maakonnad, linnad Koolid Firmad Koolitustsükkel Arvutid koolimatemaatikas

Miks peaks õpetaja infotehnoloogiat kasutama? Ei peagi 18