Milline roll on organisatsioonil töötaja toetamisel?

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Milline roll on organisatsioonil töötaja toetamisel? Piret Kaljula Töökeskkonna konsultant

Sir Richard Charles Nicholas Branson Clients do not come first. Employees come first. If you take care of your employees, they will take care of the clients

Töötajate väärtustamine Ettevõtte väärtused Oma tegevuses ja valikutes lähtume me kliendi vajadustest. Seega vastutab iga töötaja kliendi rahulolu eest Vasta alati kliendi ootustele Motiveeriv töökeskkond Pakume oma töötajatele kaasaegset ja innovaatilist keskkonda, kus hea tulemuse saavutamiseks vajaliku meeskonnatunde loomise kõrval väärtustatakse igaühe personaalseid vajadusi. Täiendame pidevalt teadmisi, hindame haritust ning professionaalset eneseteostust. Arvestame iga töötaja panust üldiste eesmärkide saavutamisel.

Psühhosotsiaalsed ohutegurid õnnetus- või vägivallaohuga töö ebavõrdne kohtlemine, kiusamine ja ahistamine töötaja võimetele mittevastav töö pikaajaline töötamine üksinda monotoonne töö muud juhtimise, töökorralduse ja töökeskkonnaga seotud tegurid, mis võivad mõjutada töötaja vaimset või füüsilist tervist, sealhulgas põhjustada tööstressi.

Meetmed Tööandja peab psühhosotsiaalsest ohutegurist tuleneva tervisekahjustuse ennetamiseks rakendama abinõusid: kohandama töökorralduse ja töökoha töötajale sobivaks optimeerima töötaja töökoormust võimaldama töötajale tööaja hulka arvatavaid vaheaegu parandama ettevõtte psühhosotsiaalset töökeskkonda

Millest alustada? Mõelda läbi, millised on konkreetsel ametikohal esineda võivad probleemid Konsulteerida töötajatega (töökeskkonnavolinikega) Rahulolu-uuring (küsitlus), vajadusel kaasata spetsialist Küsida „õigeid“ küsimusi Võtta kasutusele meetmed, mis lahendaksid olemasolevaid probleeme

Mida teha? Märgata ja julgustada märkama Probleemide korral tegeleda nende lahendamisega nt koolitused Kaasata vajadusel ekspert Mitte jätta töötajat üksinda Psühhosotsiaalsed ohutegur esineb igas töös – kas on töid, milles ei esine? Reeglina ei saa psühhosotsiaalsete ohutegurit tööst eemaldada Inimesed on erinevad – nad tajuvad asju erinevalt Inimestes tekitavad stressi erinevad asjad

Mõelda läbi kolm teemat Ennetavad meetmed – kuidas konfliktist/probleemist hoiduda Kuidas tegutseda ohu korral Toetavad – kuidas peale nt rünnakut või muud emotsionaalselt üleelamist toime tulla sh professionaalse abi pakkumine

Kiusamine/ahistamine/ebavõrdne kohtlemine Mõelda läbi ja panna paika hea käitumise tavad/reeglid Mõelda läbi, kuidas käituda võimaliku kiusamise/ahistamise korral Anda kõigile teada, mida teha, kui on kahtlus, et sind (või kolleegi) kiusatakse/ahistatakse

Töökeskkonna konsultatsiooniteenus 2015. aastast pakub Tööinspektsioon töökeskkonna konsultatsiooniteenust. ESF TAT programm, tööandjale tasuta. Tööandja saab kutsuda ettevõttesse spetsialisti, kellega koos vaadata üle töökeskkond ja dokumentatsioon. Kogu ettevõtte või osakond, valdkond. Ettepanekud ja soovitused töökeskkonna parendamiseks ja juhtimissüsteemi loomiseks või arendamiseks. Konsultant ei koosta ettevõttesiseseid dokumente. jurist@ti.ee; 640 6000

Piret Kaljula piret.kaljula@ti.ee Küsimusi? Mina tänan! Piret Kaljula piret.kaljula@ti.ee