Hetkeolukord ja väljakutsed noortevaldkonnas

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Hetkeolukord ja väljakutsed noortevaldkonnas Anne Kivimäe 21. november 2019

Noortevaldkonnal läheb hästi! Valdkond on: Noortevaldkonna tegijas- ja osalejaskond on suur ja kasvab Valdkond on rahvusvaheliselt tunnustatud ja eeskujuks toimiv väljakujunenud õigusruum ja vastutuse jaotus mitmepoolne toimiv rahastusmudel üleriiklik struktuur: asutused, töökohad koolitus- ja teadustöö tõhus kõrge haridustasemega võimekas töötajaskond vähe reguleeritud õhukene korraldusmudel stabiilne ja paindlik tegutsemine mitmepalgeline aktiivselt osalevad kõik sektorid ja tasandid tegevused nii "pakutud" kui omaalgatuselikud tegevuste ja teenuste ring on lai temaatiliselt (nt erinevad huvialad) ja vormiliselt (nt individuaalsed, grupis tegevused)

pealt kullakarvaline, seest siiru-viiruline

Valdkonna mured segadus mõistete ja identiteediga vähe tunnustust väike palk ja nigelad töövahendid mure töötajaskonna järelkasvu pärast noorte muutustega on raske sammu pidada vähe koostööd segadus mõistete ja identiteediga

Noorte tegelik olukord ja vajadused Avalike teenuste areng Ühiskonna areng Kohaliku omavalitsuse ja kogukonna huvid ja vajadused Vanemate ja avalikkuse ootused ning vajadused Noorte tegelik olukord ja vajadused Kogu riigi ja erinevate poliitikavaldkondade arenguvajadused ning eesmärgid

Kes näitab punast kaarti?

Mis kujuneb valdkonna tulevikustsenaariumiks? Üks variant: Eesti, mida noor tahab edasi viia Kus noor saab olla noor, näeb oma võimalusi ja kohta, saab end ja ümbritsevat elu arendada Noortevaldkond loob igale noortele tingimused isiksuse mitmekülgseks arenguks vaba tahte alusel loovuse arendamiseks ja väljendamiseks, kaasarääkimiseks ja ise tegemiseks, õppimiseks teisel moel kui koolis, oma suhtlusringi ja maailmapildi avardamiseks, katsetamiseks ja omaalgatuseks, nõu ja toe saamiseks innustades noore kaasatust huvihariduses, avatud noorsootöös, noorteühingu tegevuses, erinevates üritustes ja projektides, laagri-ja maleva tegevuses, läbi osaluskogemuse erinevates otsustes.

Mis vajab lahendamist muutuste saavutamiseks?

Allikas: IN PRINCIPIO. The Word in Arvo Pärt’s Music

Tänan tähelepanu eest!