Teedevõrk Kagu-Eestis – kitsaskohad ja võimalused

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Teedevõrk Kagu-Eestis – kitsaskohad ja võimalused Krootuse, 9.08.2019 Tiit Niilo, Kärinä küla, Rõuge vald, Võrumaa

Nopri talu FIE 11 töölist, 1 – 35km 570ha kuni 15 km kaugusel Silo 4000t, läga 12 000t, hein-põhk 400t, teravili 1000t Sisendkaupu 10 autot nädalas

Nopri Talumeierei OÜ 18 töölist, 1 - 25km Sisendkaubad Tartu, Tallinn, Riia 20 autot nädalas Müügiks 8 autot nädalas, 70% müügist Tallinnas Koorest saab või esimese 7 kilomeetriga, rosinad põhjas…

Nopri Turism OÜ 2 töölist 3 bussi nädalas 30 sõiduautot nädalas Rohkem siia ei tule, bussifiltrid täis…

Nopri suhe teedega Lähim mustkattega tee 7km kaugusel 20 aasta jooksul osaletud 10km vallatee ehitusel Viimane 70% ettevõtjad, 30% vald Kirjutatud kümneid kirju teeremontide toetuseks Erateed – lahti alati kl. 7.30 Vallateed – lahti 24h jooksul, enne haldusreformi 10h jooksul Riigiteed – 24h jooksul Lasteaed 7 km Kool 15 km Järjekordne poliitiline lubadus – 5km mustkatte alla

Maanteeamet kehtestab nõuded ja kontrollib Põhimaanteed heas korras, probleeme pole – võrdleme Lätiga Põhilised tegevused/ootused Kruusateede hooldus ja remont Tolmuvabaks tegemine Otsustamise põhikriteeriumiks INTENSIIVSUS Teenuseosutaja teostab Võimalikult väheste kuludega miinimumtaseme

Praktilised vajadused Normaalne sõidukiirus Autosõbralikkus – odav auto, väike palk, suur kütuse ja remondikulu Auto puhas – näe, maakas Iga ilmaga - vabadus Tolmuvaba keskkond

Nõuetele mittevastavused Suvine trepp Talihoolduse ooteaeg ja libedus Võsa teemaa piires Kõrged nõlvad sisekurvis, veelomp kõrval Maakivid kattest väljas Teel pole enam profiili Remondigraafikut ei jälgita

Strateegilised probleemid Tolmuvabade teede osakaal väike Üleriigiline pingerida, regionaalne mõõde puudu Hoolduslepingud vähempakkumisel Riigiteede hooldamiseks vajalikud masinad on rakkes muude teenustega 1510 abitelefon ei toimi Suurremondi purustatud asfalt ei jää piirkonda „Säästutolmuvabadusega“ aidatakse turismi, mitte kohalikke Talvel madalama klassi teed saavad varem sõidetavaks (ettevõte, vald) Valdadel puudub kompetents ja raha

Võimalused Väiksemate riigiteede jaoks raha juurde Regioonidele õigus prioriteete muuta Maailmast parim kogemus ehituseks ja hoolduseks Hoolduslepinguna valitakse parim (odavaim jäetakse välja) Uude järelvalvejuhendisse kõrgemad nõuded Lubatud trepisus 3cm (praegu 5cm) Hooldus 3 päeva jooksul peale eriolukorda Vajaduspõhiste tolmuvabade teede eelarvet tõsta Vajaduse taotlust ei peaks tegema ettevõtja vaid vald Ettevõtlusega seotud Turismiteed Töökohtade looja tee, nt 30 töökohta

Kokkuvõte Anname privaatse hajaasustatud Eestimaa rahva kasutusse Väga heas korras põhiteed Valguskaabel igas kodus Teeme kestlikke teid ükskord, mitte säästulahendusi 3 korda suve jooksul Jätame maakale auto remondiraha alles