Kodanikuportaal KIT projekt
KIT: kaks osa Teabeportaal avalik infojagamine: kasutajat ei tunta ära Kodanikuportaal - kasutaja isiklik info: kasutaja tuntakse ära id-kaardi või panga kasutajatunnuse kaudu. Seos: - kasutaja leiab teenuse teabeportaalist, kasutab tihti aga kodanikuportaalist KIT projekt
Miks on kodanikuportaali vaja? Kodanikuportaal on ametliku asjaajamise portaal: riigiga teiste kodanikega Kodanikuportaal ei ole uudiste või huvitegevuse portaal. Riigi käest vajalikku infot leiab teabeportaalist ja mujalt. KIT projekt
Kodanikuportaali osad kasutajale Dokumentide digiallkirjastamise ja vahetamise süsteem digiDoc (sertkeskus ja “vaata maailma”) asjaajamise juures (näiteks taotlused ja nende menetlemine) kasutatav html-vormide süsteem eCitizen (IBM goPro islandilt) kasutaja poolt konfitav teenuste (st linkide) kataloog spami-vaba e-post Id-kaardi juurde (RISO) KIT projekt
Kodanikuportaal kui tervik Kodanikuportaal seob kasutajale ühtseks süsteemiks mitu erinevat, juba olemasolevat süsteemi. Piisab ühest sisselogimisest. Projekti arengu käigus tulevikus tõenäoliselt lisandub veel uusi komponente, mida samuti tervikusse seotakse. KIT projekt
Näited ekraanipiltidena Vormi valik, täitmine, täidetud vormide loetelu, vaatamine. Dokumendi lisamine ja allkirjastamist ootavate dokumentide vaatamine. NB! Järgnevad näited ei ole reaalse sisuga vormidest, vaid arendus/katsevormidest. KIT projekt
KIT projekt
KIT projekt
KIT projekt
KIT projekt
KIT projekt
KIT projekt
Kuidas asutus oma tööd lihtsustab? Dokumentide digiallkirjastamise süsteemi kasutamine lepingute ja taotluste jaoks. e-Citizeni süsteemi kasutamine vormide tegemiseks taotluste menetlemisel (ei pea ise kõike programmeerima) ametliku e-posti kasutamine allkirjastatud kirjade saatmiseks. Oma teenuste lisamine standardloetellu Perspektiivis: oma moodulite pakkumine. KIT projekt