Õpetaja roll kaasavas hariduses

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Õpetaja roll kaasavas hariduses Kristi Mikiver ja Liis Muri

Ajakava Meil on aega 1 h ja 30 min Selle jooksul Soojendus ja sissejuhatus Praktiku kogemus Arutelud rühmades Väliskülaliste reflektsioon Eesti arengutest Tulemus: Meie sõnum suurde saali

Kolm põhiküsimust 1. Kuidas tajutakse valdkonna hetkeolukorda Eestis? 2. Mis on hästi? 3. Millised on meie kõige olulisemad väljakutsed ja lahendused neile?

Räägi mulle ja ma unustan. Näita mulle ja see jääb ehk meelde. Kaasa mind ja ma mõistan. Indiaani vanasõna

Alustame! Leia keegi, keda Sa veel ei tunne. Tutvusta end ja räägi miks see teema Sind huvitab ja miks just selle töötoa valisid.

Poolt või vastu? Mida rohkem teeb õpetaja tööd oma empaatiaga, seda kõvemini on õpilased valmis pingutama.

Poolt või vastu? Õpetajate ja õpilaste vaheline usaldus on parem õpetaja edu ennustaja kui õpetaja ainealased teadmised.

Poolt või vastu? Kui õpetajad ja kool tervikuna toimivad oma sõnade järgi - on motiveeritud ja armastab õppimist, siis inspireerib see ka õpilasi.

Mida õnnelikumad on õpetajad oma töös, seda õnnelikumad on õpilased. Poolt või vastu? Mida õnnelikumad on õpetajad oma töös, seda õnnelikumad on õpilased.

Poolt või vastu? Mida raskema emotsiooni toob õpilane endaga klassiruumi kaasa, seda suurem mõju ja võimalus on õpetajal seda muuta.

Poolt või vastu? Õpetajate uskumuste ja tegevuspraktika muutmine on valdkond, millele kaasava hariduse raames keskenduda, sest õpetajate uskumused ja suhtumised toetavad või vähendavad õpilase ligipääsu õppimisele.

Poolt või vastu? Õpetaja roll on kujundada oma klassist kogukond, kus igal õppuril on võimalus õppida ja õnnestuda.

Surve õpetajale Õpetajad on suure surve all Tunne, et ollakse üksi Koordineeritud tugi on lisaks õpilastele vajalik ka õpetajatele

Õpetajad vastutavad kohandatud õppekava kavandamise ja arendamise eest Õpetajad vastutavad kohandatud õppekava kavandamise ja arendamise eest. See tähendab, et „rutiini eksperdiks“ olemise asemel tuleb olla valmis olema „kohanev ekspert“. (Timperley, 2011) Viimane saavutatakse koostöises keskkonnas ja koos õppides.

Õpetaja kui koostöö ekspert Koostöö kui ühine ja jagatud töö õpilaste ja õpetajate vahel, õpetajate ja lastevanemate vahel ning koolimeeskonna siseselt. Koostöö ei ole meie tugevaim külg – miks muidu oli see vaja kirjutada sisse seadusesse  Ükski seadus ei pane koostööd tegema. Küll aga jagatud arusaam. Kuidas on see võimalik saavutada, sellest kohe Kivilinna Kooli näitel.

Mille üle võime ühed olla? 10 minutit

Millised on meie peamised väljakutsed/arengukohad? 10 minutit

Millised oleksid lahendused? Piirang: Eelarvevõimalused ei suurene … aga valdkonna sees saab rõhuasetusi muuta 10 minutit