Pakkumine IV peatükk 13.09.2019 © Tõnu Erin
Küsimused mis ootavad vastust Mis on pakkumine ja kuidas see illustreerib hinnamõju? Miks soovivad tootjad müüa mis tahes kaupa rohkem kõrgema ja vähem madalama hinnaga? Milline seos on turupakkumise ja üksikmüüjate pakkumise vahel? Mis on pakkumise hinnaelastsus ja mis seda määrab? Milline erinevus on hinnamõju ja pakkumise muutuse vahel? 13.09.2019 © Tõnu Erin
Mõisted Pakkumine tähendab erinevaid koguseid mingeid kaupu, mida tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevate võimalike hindadega teatud kindlal ajahetkel. Pakkumisseadus: Kõrgemate hindadega soovitakse müüja enam tooteid kui madalate hindade puhul. 13.09.2019 © Tõnu Erin
Mõisted Kui hinnamuutusel on suur mõju pakutavate toodete kogusele, siis on pakkumine elastne. Kui hinnamõju on väike, siis pakkumine on jäik. Turupakkumine: Kõikide müüjate koondpakkumine 13.09.2019 © Tõnu Erin
Mõisted Pakkumiskõver on (kõver)joon pakkumist kujutaval graafikul, mis liigub paremale üles ja näitab hinna mõju koguse suhtes. 13.09.2019 © Tõnu Erin
Pakkumist mõjutavad tegurid Muutused tootmise piirkuludes (materjalide omahind, tööjõuhind, energiakulu, tehnoloogia muutus) Muutus müüjate või tootjate arvus Ootuste muutus 13.09.2019 © Tõnu Erin
Pakkumise muutus Pakkumise muutus tähendab, et tootjad soovivad ja suudavad müüa erinevaid hulki kõikide võimalike hindadega. Pakkumine muutub kui toodete arv suureneb või väheneb iga hinnaga. Pakkumise suurenedes liigub pakkumiskõver paremale, vähenedes vasakule. 13.09.2019 © Tõnu Erin
Pakkumise muutus 13.09.2019 © Tõnu Erin
Kuidas individuaalne bensiini pakkumine annab kokku turupakkumise (hinnad kroonides) 13.09.2019 © Tõnu Erin
Mõisted Piirkulud: Kulud, mida tootjad kannavad, et toota kaupu piir-(lisa)kogustes. 13.09.2019 © Tõnu Erin