INIMESEÕPETUS 6. klass 1.1. – 1.3. Suhtlemine, vajadused ja väärtused.

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

INIMESEÕPETUS 6. klass 1.1. – 1.3. Suhtlemine, vajadused ja väärtused

Inimese põhivajadused: Vajadus on põhjus, mis paneb inimese tegutsema. Suhtlemine aitab rahuldada vajadusi. Inimese põhivajadused: Füsioloogilised vajadused (söömis-, joomis-, magamis-, hapnikuvajadus) Sotsiaalsed vajadused (kaaslaste lähedus ja heakskiit) Psühholoogilised vajadused (heaolutunne, õnnetunne)

Väärtused ja käitumine Käitumist reguleerivad väärtushinnangud Väärtushinnang peegeldab arusaamu heast ja halvast, õigest ja valest Väärtused on asjad, ideed ja nähtused, mida peetakse oluliseks ja mille poole püüeldakse (materiaalsed- mittemateriaalsed) Üldinimlikud väärtused ehk lugupidav suhtumine iseendasse, teistesse ja keskkonda

Väärtuste kujunemine ja muutumine Väärtused muutuvad elu jooksul Perekond oli, on ja jääb püsiväärtuseks Kogemused annavad sageli asjadele uue tähenduse Suhtlemist kujundavad väärtushinnangud Dilemma – mille kasuks otsustada

Kokkuvõte Suhtlemine on õpitav Suhtlemine aitab rahuldada füsioloogilisi, sotsiaalseid ja psühholoogilisi vajadusi, sest pakub inimesele mitmesugust laadi toetust Erinevad väärtused kokku moodustavad väärtussüsteemi Väärtuste kujunemist ja muutumist mõjutavad kogemused, suhtumine ja kultuur Inimene valib käitumisviisi sõltuvalt sellest, mida ta väärtustab Õppimine aitab sul elus hakkama saada