Mehhatroonika ja robootika valikkursus

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Mehhatroonika ja robootika valikkursus Heilo Altin Ramon Rantsus Sven Hendrikson Tartu 2012

Koolituse korraldus 4 astet 80 tundi NXT & Kodulabor 3.- 4. märts Ööbimine ja söök Materjalid

Kursuse materjalid Õpik NXT töövihik Kodulabori töövihik Õpiku õpetajaraamat NXT töövihiku õpetajaraamat Kodulabori töövihiku õpetajaraamat Sõnastik

Robootika põhialused (4 t) Kursuse ülesehitus 1 Robootika põhialused (4 t) Tund 1.-2. Sissejuhatus / loeng Tund 3.-4. Robootika süsteem: andur-kontroller-täitur / loeng-praktiline töö Täiturid (6 t) Tund 5.-6. Ekraanid / loeng-praktiline töö Tund 7.-8. Mootorid / loeng-praktiline töö

Liikumismehhanismid ja positsioneerimine (2t) Kursuse ülesehitus 2 Andurid (8 t) Tund 9.-12. Andurid / sissejuhatus Analoogandurid / loeng-praktiline töö Tund 13.-16. Digitaalandurid / loeng-praktiline töö Liikumismehhanismid ja positsioneerimine (2t) Tund 17.-18. Liikumismehhanismid ja positsioneerimine / loeng-praktiline töö

Kursuse ülesehitus 3 Infotöötlus (8 t) Tund 19.-22. Andmeside / loeng-praktiline töö Tund 23.-26. Andmete kogumine ja töötlemine / loeng-praktiline töö Projekt (9 t) Tund 27.-35. Intelligentne robootika süsteem / praktiline töö Kokkuvõte - eraldi

Paaristunni ülesehitus Praktiline ettevalmistus 1. tund Teooriatund - õpik Diskussioon ja näited Test (valikuline - kodutöö) 2. tund Praktikatund – töövihik

Eessõna

Sissejuhatus ja programmeerimine Peatükiga tutvumine & testi lahendamine Peatüki õpetajaraamatuga tutvumine

Sissejuhatus ja programmeerimine Mehhatroonika Automaatika ... Robootika Seadused Põlvkonnad

Sissejuhatus ja programmeerimine

Samm 1 Samm 2 Tingimus ALGORITM

http://www.youtube.com/watch?v=EzjkBwZtxp4&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=5BLIztQNEmM http://www.youtube.com/watch?v=2STTNYNF4lk&feature=related NAO

Kas peatükk oli loetav? Kas infot oli piisavalt? Mis õpetajaraamatus puudu/üleliigne oli? Mida võiks muuta?

Sissejuhatus - töövihik Tutvuge ülesannetega Kas ülesannete raskusaste oli sobiv? Ülesannete eesmärk NXT-G tutvustamine Plokkide tutvustamine Lihtsamate programmide koostamine

Robootika süsteemid ja kontroller Peatükiga tutvumine & testi lahendamine Peatüki õpetajaraamatuga tutvumine

Robootika süsteemid ja kontroller Patsutati õlale? Mitu korda Info täiturile: tõsta parem käsi Info täiturile: langeta parem käsi Eksperiment EI JAH 1 korda 2 korda

Robootika süsteemid ja kontroller

Kas peatükk oli loetav? Kas infot oli piisavalt? Mis õpetajaraamatus puudu/üleliigne oli? Mida võiks muuta?

Robootika süsteemid - töövihik Tutvuge ülesannetega Kas ülesannete raskusaste oli sobiv? Ülesannete eesmärk Luua andur-kontroller-täitur süsteem Rohkem, kui korraga ühe anduri kasutamine

Robootika süsteemid - töövihik Ülesanne 1 & Ülesanne 2 Valgusandur vs sonar Lihtne LEGO konstruktsioon seina maha tõukamiseks

Robootika süsteemid - töövihik Kas töövihik toetab teoorias õpitut? Milliseid ülesandeid peaks veel olema? Kas õpetajaraamat oli informatiivne? Mida võiks muuta?

Näidikud ja ekraanid Peatükiga tutvumine & testi lahendamine Peatüki õpetajaraamatuga tutvumine

Näidikud ja ekraanid Milleks üldse vaja ? Lamp  Valgusdiood (LED) Programmeerimise lõpp Märguanne Suur monitor vs väike mobiiltelefoni ekraan Lamp  Valgusdiood (LED) Numbernäidik Ekraan - vedelkristallekraan (LCD) LED ekraan Orgaaniline LED (OLED) ekraan

Näidikud ja ekraanid

Kas peatükk oli loetav? Kas infot oli piisavalt? Mis õpetajaraamatus puudu/üleliigne oli? Mida võiks muuta?

Näidikud ja ekraanid - töövihik Tutvuge ülesannetega Kas ülesannete raskusaste oli sobiv? Ülesannete eesmärk NXT baaskomplekti lamp NXT ekraan ja selle kasutamine Oskab kasutada plokkide sisend/väljund juhtmeid

Näidikud ja ekraanid - töövihik Ülesanne 1 – Lambi (LED’ide) kasutamine Ülesanne 2, 3 – Ekraanile kuvamine Näo kuvamine Teksti kuvamine Teksti kuvamine eri kõrgustele Mitu ekraaniplokki Ülesanne 4 – Stopper Juhtmete kasutamine Eri andmetüüpide kasutamine (number, sõne, loogika jne)

Näidikud ja ekraanid - töövihik Kas töövihik toetab teoorias õpitut? Milliseid ülesandeid peaks veel olema? Kas õpetajaraamat oli informatiivne? Mida võiks muuta?

Elekrimootorid Peatükiga tutvumine & testi lahendamine Peatüki õpetajaraamatuga tutvumine

Elektrimootorid Milleks elektrimootorid? Erinevad tüübid Vahelduvvoolumootor Alalisvoolumootor Servomootor, samm-mootor, lineaarmootor/lineaaraktuaator Lihtne ülevaade Kus robootikas kasutatakse Plussid ja miinused

Elektrimootorid II tase Sisemus Juhtimine

Elektrimootorid

Kas peatükk oli loetav? Kas infot oli piisavalt? Mis õpetajaraamatus puudu/üleliigne oli? Mida võiks muuta?

Elektrimootorid - töövihik Tutvuge ülesannetega Kas ülesannete raskusaste oli sobiv? Ülesannete eesmärk Tutvuda NXT baaskomplekti mootori võimalustega Tutvuda teepikkuse, aja ja kiirusega Tutvuda kiirendus ja aeglustusega Tutvuda mootori sees oleva pööreteanduriga

Elektrimootorid - töövihik Ülesanne 1 – NXT baasmootor Mootori pööramine vs Roboti pööramine Mootori võimsus vs kiirus Mootori kestvus – pöörete arv, kraadide arv, ajaline kestvus Ülesanne 2 – Teepikkuse arvutamine läbi katseeksitusmeetodi Võistlusmoment vs ajuragin  Ülesanne 3 – Kiirendus ja aeglustus Ramp up ja Ramp down kasutus Ülesanne 4 demonstreerib rohkem andurit (pööreteandurit)

Elektrimootorid - töövihik Kas töövihik toetab teoorias õpitut? Milliseid ülesandeid peaks veel olema? Kas õpetajaraamat oli informatiivne? Mida võiks muuta?