Parim eesti keele õpetaja vene õppekeelega haridusasutuses

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Parim eesti keele õpetaja vene õppekeelega haridusasutuses Signe Kast Peaspetsialist

Eesmärk Auhinna väljaandmisega tunnustada Tallinna õpetajate tööd vene (ja teistele) õppekeelega õpilastele eesti keele õpetamisel.

Auhinna sihtgrupp Auhinna sihtgrupp on vene ja eesti õppekeelega Tallinna munitsipaalkoolide ja koolieelsete lasteasutuste õpetajad, kes õpetavad õpilastele eesti keelt või õppeainet eesti keeles.

Kandideerimise nõuded Tallinna Haridusametile tuleb esitada: 1) kirjalik avaldus 2) elulookirjeldus (CV) 3) eneseanalüüs 3-5 lk 4) lisaks võib esitada juhtkonna ja ainesektsiooni või teiste huvipoolte (näiteks lapsevanemad, õpilased, kolleegid jne) kirjalikud toetused-iseloomustused

Auhindamine Hindamisel arvestatakse õpetaja poolt esitatud kirjalikku eneseanalüüsi ja toetusi-iseloomustusi. Auhinnale kandideeriva õpetaja hindamisel arvestatakse õpetaja kuni kolme aasta töö tulemusi. Materjalid palume esitada Tallinna Haridusametisse 30. aprilliks Vabaduse väljak 10a, Tallinn 10146. Auhinna saajad otsustab Tallinna Haridusameti poolt moodustatav komisjon, mille koosseisu kuuluvad haridusasutuste esindajad ja vastava valdkonna spetsialistid. Auhinna võitjad kuulutatakse välja õppeaasta lõpus. Komisjonil on õigus anda välja eripreemiaid.

Eneseanalüüs Eneseanalüüsi kirjutamisel võib lähtuda järgmistest küsimustest: • Millest lähtudes õpetaja oma tööd planeerib? (analüüs, eesmärgid, …) • Kuidas õpetaja planeeritu ellu viib? (meetodid, tööviisid, ….) • Millised on õpilastega seotud tulemused? (kuni kolm aastat) • Mida on kandidaat veel tööalaselt saavutanud? (koolitaja, metoodiliste materjalide koostaja, klassiväline töö, ühiskondlik tegevus, kodanikukasvatus...) • Kuidas teeb õpetaja koostööd partneritega? (õpetajad, lapsevanemad, juhtkond jne )

Demingi tsükkel Lähenemisviis (Plan) 2. Rakendatus 3.Tulemused (Do) Kokkulepitud lähenemised ja tegevused 2. Rakendatus (Do) Kuidas kokkulepitu on ellu viidud? 3.Tulemused (Check) Milline on toimimise tase? 4. Ülevaatus (Act) Kuidas lähenemisviise ja rakendatust parendatakse? Täiuslikkusmudel rajaneb pideva parendamise mudelil, mis on tuntud Deming’i rattana.

Hea õpetaja ÕPPIMINE JA INNOVATSIOON Eest- vedamine Personal Õppe- ja kasvatus- tegevus Õpetajaga seotud tulemused Muud tulemused 130 p Arengukava ja plaanid Õpilastega seot. tulemused 290 p 500 p Partnerlus ja ressursid Ühiskonnaga seotud tulemused 80 p SÜSTEEMID 500 p TULEMUSED 500 p

Kuidas alustada 5. Tegeleme enesehindamise ja pideva parendamisega 4. Kohandame standardeid konkreetse olukorraga 3. Kasutame levinud tegevusstandardeid 2. Alustame tegevust analüüsiga 1. Proovime ellu jääda

Enesehindamine MUDELI VALIK KOOLITUS ENESEHINDAMINE TÖÖPLAAN RAKENDUS TULEMUSED

Enesehindamismeetodid Küsimustik Täidetud vorm Seminar …

Küsimustiku eelised ja puudused Ei koostata tugevuste ja parendamist vajavate valdkondade loetelu Tulemuste täpsus sõltub esitatud küsimuste kvaliteedist Laialdane haaratus võib tekitada ootusi, mis mittetäitumise korral võivad demotiveerida Ei võimalda tulemuste omavahelist võrdlemist teiste auhinnakandidaatidega Annab info, mida mõeldakse, mitte miks mõtleb EELISED Kiire ja mugav kasutada, võimaldab osaleda paljudel töötajatel Esitatavad küsimused on kohandatavad vastavalt organisatsiooni eripärale Võimaldab organisatsioonil saada valdkondade ja tasandite kaupa segmenteeritud tagasisidet Kergendab parendusvõimaluste alaseid grupidiskussioone

Vormi eelised ja puudused Andmete kogumise protsess tagab faktidele tugineva tõenduse Annab tugevuste ja parendamist vajavate valdkondade loetelu Hindamissüsteemi täpsus on võrreldav auhinna simulatsiooni meetodiga Andmete kogumise protsess võimaldab kaasata töötajaid erinevatelt tasanditelt ja erinevatest valdkondadest PUUDUSED Täidetud vormide kogum ei anna täielikku ülevaadet organisatsioonist, väljendades kokkuvõtva ja võimaliku arvamuse segu Vähene andmete kogumine ohustab tulemuste hindamise täpsust

Parendustegevustes kokkuleppimine Seminari meetod Koolitus Andmete kogumine Hindamise seminar Parendustegevustes kokkuleppimine Arengu jälgimine P i d e v p a r e n d a m i n e

Seminari eelised ja puudused Hea moodus aitamaks mõista kvaliteediauhinna mudelit Juhtkonna diskussioon ja kokkuleppe saavutamine tugevustes ja parendamist vajavates valdkondades aitab luua ühist arusaama Juhtkonna vastutus tulemuste eest, tegevusplaanide järjestamine ja kokkuleppimine Valmib kokkulepitud tugevuste ja parendusvaldkondade nimestik, mille alusel suunata parendustegevusi PUUDUSED Nõrgem ja ebatäpsem kui auhinna simulatsioon Nõuab head ettevalmistust ja lihtsustamist Organisatsiooni protsesside toimimist on raske hinnata On võimalus ebarealistlikuks skooriks

Mustandi kirjutamine Paralleelselt andmekogumisprotsessiga Kriteeriumite haldurid kirjutavad oma osad Diagrammid, tabelid, graafikud Juhtmeeskond püüab välja selgitada kriteeriumidevahelisi seoseid jälgib, et ei ole kattumisi ega käsitlemata teemasid

Süsteemide näited: kuidas Te selles valdkonnas praegu tegutsete? milliseid meetodeid ja lähenemisviise Te kasutate? kui ulatuslikult seda tegevust praktiseeritakse? kas toimub Teie lähenemise regulaarne ülevaatus ja milliseid parendusi pärast ülevaatust ette võetakse? kuidas on Teie lähenemine integreeritud igapäevasesse tegevusse?

Andmeallikad Üldine juhtimis- ja haridusinfo Õppe- ja kasvatustöö info Küsitlused, ankeedid, intervjuud Vestlused, vaatlused Teadetetahvlid, kodulehekülg Andmebaasid Dokumentatsioon: protokollid, statistilised aruanded Olemasolevad esitlused, infomaterjalid jms Õpimapp

Lisainfo Signe Kast Tallinna Haridusameti peaspetsialist signe.kast@tallinnlv.ee; tel 640 4542, 514 6955 Auhinna statuut ja avaldus on Tallinna Haridusameti veebilehel www.haridus.ee rubriigis Kvaliteet.

Jõudu ja edu!