Elva puhkepiirkonna külastatavusuuring

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Elva puhkepiirkonna külastatavusuuring Veiko Sepp Rivo Noorkõiv

Uuringu eesmärgid Elva puhkepiirkonna teadvustatuse ja tuntuse selgitamine Elva puhkepiirkonna ja selle osade külastatavuse mahu, külastuste eesmärkide ja konteksti ning külastajate rahulolu hindamine VVV sihtasutuse tuntuse ning teenustest teadlikkuse, teenuste tarbimise ulatuse ja rahulolu hindamine Tagasiside tehtust ja teave edasise arendustöö suunamiseks

Uuringu ulatus ja aeg Uuringu sihtala oli Elva puhkepiirkond ehk Elva linn ning Nõo, Konguta, Palupera ja Rõngu vallad Uuringus käsitlust leidnud paigad olid Vapramäe, Vitipalu ja Vellavere loodusrajad, Luke, Hellenurme ja Palupera mõisakompleksid ning Verevi järve rand Elvas Uuringu periood: veebruar – juuli 2006

Uuringu osad Üleriigiline küsitlus – puhkepiirkonna tuntus ja külastatavus üldiselt Tartumaa elanike küsitlus – puhkepiirkonna tuntus ja külastatavus üldiselt ning lisaks puhkepiirkonna üksikute paikade külastatavus Puhkepiirkonna paikade külastajate küsitlus ja loendus

Vapramäe – Vellavere – Vitipalu tuntus On kuulnud 15,4% Eesti elanikest ehk u 162 000 Oskab nimetada märksõnu 14%

VVV tuntus vanusrühmades

VVV tuntus emakeelerühmades

VVV tuntus maakondades

VVV tuntus Tartumaa piirkondades

VVV üleriigiline kuvand

VVV kuvand Tartumaal

Elva linna üleriigiline kuvand

Elva linna kuvand Tartumaal

Elva puhkepiirkonna külastatavus 18,9% Eesti elanikest ehk 198 000

Puhkepiirkonna külastatavus vanusrühmades

Puhkepiirkonna külastatavus maakondades

Puhkepiirkonna paikade külastatavus Tartumaa elanike poolt

VVV loodusradasid külastanud elanike osakaal Tartumaa piirkondades

Tartumaa piirkondade elanike osakaal VVV loodusradasid Tartumaalt külastanute seas

Mõisakeskusi külastanud elanike osakaal Tartumaa piirkondades

Tartumaa piirkondade elanike osakaal mõisakeskusi Tartumaalt külastanute seas

Külastajate arv Vapramäe loodus-radadel  28 000 külastuskorda

Vapramäe loodusradade külastajate jaotus elukoha järgi

Külastajate arv Vitipalu loodus-radadel  11 000 külastuskorda

Vitipalu loodusradade külastajate jaotus elukoha järgi

Külastajate arv Vellavere loodus-radadel  14 000 külastuskorda

Vellavere loodusradade külastajate jaotus elukoha järgi

Külastajate arv Luke mõisa-keskuses  20 000 külastuskorda

Luke mõisakeskuse külastajate jaotus elukoha järgi

Külastuseesmärgid Vapramäe – nautida loodust, aktiivselt puhata Vitipalu – aktiivselt puhata, sportlikult treenida Vellavere – nautida loodust, aktiivselt puhata, õppida loodust tundma Luke – jalutada, tutvuda vaatamisväärsustega, nautida miljööd Hellenurme - nautida miljööd, tutvuda vaatamisväärsustega Palupera - tutvuda vaatamisväärsustega, osaleda üritustel, nautida miljööd

VVV loodusradade külastuse seos igapäevaeluga

Mõisakeskuste külastuse seos igapäevaeluga

Teabeallikad VVV loodusradade kohta

Teabeallikad mõisakomplekside kohta

Rahulolu VVV loodusradade külastusega

Rahulolu mõisakomplekside külastusega

VVV sihtasutuse tegevus

VVV SA-st kuulnute osakaal külastajate seas

Teadlikkus VVV SA teenustest loodusradade külastajate seas

Teadlikkus VVV SA teenustest mõisakeskuste külastajate seas

VVV SA teenuseid tarbinute osakaal loodusradade külastajate seas (%)

VVV SA teenuseid tarbinute osakaal mõisakomplekside külastajate seas (%)

VVV SA teenuseid tarbinute rahulolu teenustega

Teenuste eest (täiendavalt) maksma nõus olevate osakaal loodus-radade külastajate seas (%)

Teenuste eest (täiendavalt) maksma nõus olevate osakaal mõisa-komplekside külastajate seas (%)

Kokkuvõte: järeldused ja soovitused arendustegevuseks

Järeldused ja soovitused I Elva linna tuntus ületab oluliselt VVV tuntuse Elva linna ja VVV kuvandid on soodsad puhkepiirkonna arendamise seisukohast Elva linna ja VVV kuvandid on erinevad  Kujundada välja Elva puhkepiirkonna katusbränd, mis toetaks (eelkõige tuntust) konkreetsemate tegevuste-toodetega seotud alam-tootemärke – VVV loodusrajad, Elva puhkuselinn (vajalik uute teenuste arendamine), mõisakompleksid, veetee jms

Järeldused ja soovitused II Puhkepiirkonda külastab märkimisväärne osa Eesti elanikest, kuid külastusaktiivsus on tugevalt regionaalse iseloomuga Sagedamini külastavad VVV loodusradasid ja mõisa-komplekse Elva piirkonna ja Tartu linna elanikud. Külastajate arvu (eriti muukeelsed, kaugemad regioonid) ja teadlikkuse kasvu osas on jätkuvalt arenguruumi  Suurendada fokuseeritud teabekanalite kasutust (kohapealne välireklaam, mitmekeelne kodulehekülg lingituna loodus-, puhke- ja turismilehekülgedega)  Tihendada regionaalset koostööd Tartu linna (kui ühe peamise tarbijaga) puhkemajanduse valdkonnas  Rakendada senisest tõhusamalt VVV loodusradasid Elva piirkonna ja Tartu linna laste ja noorte keskkonnateadlikkuse tõstmisel

Järeldused ja soovitused III Külastused on lühiajalised, valdavalt ilma ööbimiseta ning vaid ühte-kahte puhkepiirkonna paika/teenust sisaldavad Piirkonna puhkemajanduslikku potentsiaali ei kasutata piisavalt  Täiendada olemasolevaid puhkamis-võimalusi uute, töömahukamate ja kasumlikemate teenustega (majutus, toitlustus, SPA)

Järeldused ja soovitused IV Puhkepiirkonna paikade külastajad on paikade ja VVV SA teenustega üldiselt rahul, kuid tegid ka arvukalt ettepanekuid, kuidas loodusradasid ja mõisakomplekse veelgi paremaks muuta  parandada viidamajandust, heakorda, radade (eelkõige talvel suusaradade) kvaliteeti  pakkuda uusi teenuseid, mõisakompleksides arendada toitlustust  koolitada retkejuhte

Järeldused ja soovitused V Puhkepiirkonna külastajate põhimõtteline valmisolek teenuste eest tasuda on kõrge, mis pakub võimalusi seniste teenuste rahalise mahu kasvatamiseks ning loob eeldused mitmete täiendavate teenuste arendamiseks  Kaaluda matkatarvete laenutuse (loodusradadel), giidi kiirteenuse (mõisakompleksides) ja tasulise parkimise (mõlemas) võimaluste pakkumist külastajatele  Teostada uute teenuste tasuvusanalüüsid

Aitäh kuulamast, puhake rohkem ja aktiivsemalt!