Taastuvenergia transpordis

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Taastuvenergia transpordis Annika Päsik

Taastuvenergia valdkonna eesmärgid aastaks 2020 peab taastuvenergia osakaal kogu energia lõpptarbimises moodustama vähemalt 25% lõpptarbimise mõiste taastuvenergia direktiivis: sektorite lõpptarbimine koos elektri- ja soojuse tootmise omatarbe ja kadudega aastaks 2020 peab taastuvenergia osakaal transpordis kasutatavates energiaallikates moodustama vähemalt 10%

Energia lõpptarbimine 2020 – prognoos ja eesmärgid

Erinevate sektorite panus (2008) 520 km raudteetsisterne ehk 43 432 tsisterni (66 tonnine)

Taastuvate eesmärgi saavutamisest 35..40 PJ taastuvenergiat, sh 4 PJ transpordis

Taastuvate eesmärgi saavutamisest

Meetmed eesmärgi saavutamiseks transpordis Biokomponendi kohustusliku määra sätestamine Ühistranspordi üleviimine taastuvenergiale Nõudluse tekitamine puhast biokütust kasutavate sõidukite järele ühistranspordis Sõidukite kasutamise struktuuri mõjutamine (autode energiamärgid) Alternatiivsetel energiaallikatel transpordi kasutuselevõtt, sh elektriautod Punkt 1 Vedelatele kütustele 5-7% segatud kütuse kohustuse sätestamine Euroopa mootorikütuste standard nõue - bensiinil kuni 5 %, diislil kuni 7% mahust võib moodustada biokütus Punkt 2 Ca 5% transpordis kasutatavatest kütustest langeb ühistranspordi alla. Kui sellest 50% viia 100%-le taastuvenergiale, siis toob see kaasa ca 2%-e biokütuste kasutuse suurendamise Punkt 3 hanketel kohustuslik et teatud osa transpordist on vaid biokütust tarbivad Punkt 4 Elektril, biogaasil ja muid taastuvaid energiaallikaid kasutavate sõidukite kütusevajadus katab hetke hinnangutel väga väike osa transpordis kasutatavatest kütustest. Tehnoloogia arenedes tõuseb alternatiivseid energiaallikaid kasutavate autode osakaal. TULEMUSNÄITAJAD 1% transpordis kasutatavatest energiast on alternatiivsetest taastuvatest allikatest Punkt 5 Eestis väärtustatakse vähe keskkonnasõbralikke transpordivahendeid. Olukorras, kus keskkonnasõbralikemate transpordivahendite maksumus ületab tavasõidukite oma, ei olda huvitatud rohkem kulutama. Seetõttu on vaja leida viisid mõjutamaks ostjaid sõidukite valikul eelistama keskkonnasõbralikke lahendusi.

Elektrimobiilsuse programm 2011-2012 MKMi esmane analüüs näitab, et transpordis taastuvenergia osakaalu eesmärgi täitmiseks tuleb olulisel määral arendada elektritransporti Kohustuslik rohesertifikaat (ei tähenda rohepaketiga liitumist)

Programmi sisu Näidiskasutusse 507 Mitsubishi iMiev elektriautot (Sotsiaalministeerium) Toetusskeem elektriautode soetamise toetamiseks (Kredex) Võimalik toetuse määr teeb elektriauto hinna võrreldavaks tavaautoga. Täpne määr ja muud tingimused pannakse paika ministri määrusega(valmimas) Riiki kattev elektriautode laadimistaristu rajamine (Kredex)

Elektriautode sõidukulu Kui laadida EE Kodu 2 öötariifiga (0,0739EUR/kWh), siis kulub 100km läbimisele 0,78EURi (12,2EEKi). Kui me võtame keskmise väikeklassi pereauto kütusekuluks 7,5l/100km, siis tänaste hindade (1,2EUR/L 95E) juures oleks kulu 100km läbimiseks 9EURi.

Tänan! annika.pasik@mkm.ee