LEGO MINDSTORMS EV3 koolitus II

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

LEGO MINDSTORMS EV3 koolitus II Heilo Altin Ramon Rantsus Ranel Sarapuu

Päevaplaan 1. päev Meeldetuletuseks – Roheline Linn EDU EV3 data logging tutvustus – Heilo LEGO WeDo, pneumaatika – Ramon LEGO Power Functions – Heilo Praktiline töö ülesannete baasil. Vaatame läbi kõik EDU EV3 plokid. 2. päev Praktiline töö HiTechnic, Vernier vahenditega Õpime kasutama EV3 õpetajamoodulit Diskussioon Teisel päeval toimub töö paaris, tööd vahelduvad

Tutvustus (nimi, kust pärit, mis erakonnale raha olete annetanud??? ) Mida ootad koolituselt Korraldus FIRST® LEGO League

II astme koolituse väljund Osalenud isik Tunneb lisaandureid ning –võimalusi MINDSTORMS EV3 platvormile Oskab kõiki andureid kasutada “Tere maailm” režiimis Oskab Edu EV3 andmeid koguda ning neid analüüsida Teab, mis on power functions, pneumaatika, WeDo ja Green City Teab, kuidas kasutada EV3 õpetajamooduleid

LEGO Green City – Roheline linn

Mis on LEGO Roheline linn? Haridusliku eesmärgiga Propageerib rohelist mõtlemist Arendab meeskonnatööd Võimalik katsetada roboti ehitamise ning programmeerimise oskusi

Mida sisaldab? 1365 LEGO klotsi, millest ehitada missioonimudelid 1 põhimatt ja 3 lisamatti Ehitamise, õpetamise ja hindamise juhendid

Põhimatt Põhimatt kujutab rohelist linna Matil rohelise energia tootmise ehitised Ülesanne käivitada roheline linn

Treeningmatid Eesmärk õppida kasutama ja kinnistama teadmisi LEGO robotist Võimalus lahendada kergemaid ülesandeid

Ehitised Igas elektrijaamas energiaklots Klotsid kokku käivitavad linna Erinevad takistused energiaklotside kogumisel

Mehaanika Ülesannete lahendamiseks on vajalik roboti ümberehitamine Näidislahendused olemas

Ülesanne 1 – Green City missioon Ülesandeks on valida Rohelisest linnast üks missioon

Ettekanded Heilo – andmete kogumine Ramon – WeDo (kevadel koolitus ka!) Heilo – Power Functions, pneumaatika Andurite üldine tutvustus

LEGO® WeDo™ LEGO WeDo koosneb: WeDo baaskomplekt Wedo tarkvara + tegevustepakett (alates WeDo 1.2) WeDo lisakomplekt (valikuline)

WeDo ehitamise komplekt WeDo ehitamise komplektiga saavad õpilased ehitada lihtsaid ja lustakaid roboteid. Ehitada saab erinevaid masinaid ja loomi, kasutada mootorit ja andureid Koosneb 158 jupist Sealhulgas mootor, liikumisandur, kallutamisandur ja USB jaotur Eraldi saab juurde osta ka infrapuna (IR) vastuvõtja Mõeldud vanusele 7-11 Töötab ainult USB porti ühendatult!

WeDo tarkvara Versioon olemas Windowsile (XP ja uuemad) ja Mac OS’ile (ver 10.5 ja uuemad) Protsessor Intel Pentium 800+ 256Mb mälu 150Mb kõvaketta mahtu 1 vaba USB port ja CD seade Tarkvara on LabView baasil Programmeerimine toimub ikoonide lohistamise teel Programm tuvastab automaatselt USB jaoturi külge ühendatud andurid

WeDo tegevuste pakett Paketti kuulub 12 lustakat ja õpetlikku tegevust, millega kaasneb kuni 24 tundi instruktsioone ja projektipõhist õppimist Tegevuste pakett integreeritakse automaatselt WeDo tarkvaraga ja seda on hõlbus leida Iga tegevusega kaasneb animatsioon, mis seletab ülesande lahti Samuti on kaasas märkmed õpetajale, sõnaseletused ja ehitusinstruktsioonid

Küsimusi WeDo kohta?

Andmete kogumine Andmete kogumine otse ekraanile Andmete analüüsimine Ennustamine Andmete kogumise programmi tegemine Andmete importimine arvutisse Andmete failina salvestamine

Ülesanne 2 – Värviliste joonte tuvastamine Laualt leiate paberi koos värviliste joontega. Tehke selgeks millise väärtuse annab igale joonele andmete kogumise programm Jätke järjekord ja numbrid meelde (võite üles kirjutada) Ülesandeks on välja selgitada, millises järjekorras on värvilised jooned meie paberil?!

Ülesanne 3 - Koodlukk Uue asjana õpime Muutuja kasutamist Ülesandeks on ehitada 3 puuteanduriga koodlukk Esimese asjana tuleb joonistada (paberile) plokkidena algoritm!  Vihjeks: Muutujad (Variable) Algoritmi koostamine: 0,5 h Algoritm ette näidata (mitu lahendust) Programmi koostamine

Näidisprogramm 

Ülesanne 4 - Tants Uue asjana õpime Taimeri kasutamist Ülesanne on programmeerida robot tantsima. Tantsuloo valite ise (kasvõi Youtube’ist ) Tantsima peavad kaks robotit korraga ja sünkroonis. Sünkroonimine on teie välja mõelda ;) Vihjeks: Taimer (Timer)

Nutikas ahel (ingl k „daisy chain“) Võimalik ühendada EV3 kontrollereid jadasse USB kaabli abil Esimene kontroller on ülem ning võimaldab kontrollida teiste mootoreid ning lugeda anduritelt informatsiooni

Ülesanne 5 - robottransportöör Tehke robot, mis järgiks robootika I seadust !?! Robot ei tohi teha inimesele viga ega lasta inimesel viga saada läbi oma tegevusetuse – I.Asimov Tehke robot, mis alluks järgmisele algoritmile tsüklis: Robot sõidab otse kuubikuni Robot võtab kuubiku haarade vahele Robot lohistab kuubikut tagasi 2 meetrit ning 1 m paremale Robot vabastab kuubiku Robot ei tohi inimesele viga teha. Niipea, kui on kuulda inimese häält, peab robot oma töö seiskama. Enne lihtsalt paluda ülesanne teha ning seejärel arvestada inimesega. Esialgu mitte mainida seadust ning vajadust arvestada inimesega. Üritatakse seda alguses lahendada…

Tsükli katkestamine Uue asjana õpime Tsükli jätkamistingimus Tsükli katkestamine (ingl k loop interrupt)

Lõpetuseks Küsimused?