Uuest Koolieelse lasteasutuse inspekteerimise akti vormist

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Uuest Koolieelse lasteasutuse inspekteerimise akti vormist Jelena Tomasova 17.02.2012

Ettekande sisukord Millest on tingitud uue inspekteerimise akti vajadus? Mille poolest uued nõuded erinevad vanadest Riskianalüüsi hindamine TA ametniku poolt Koolieelse lasteasutuse inspekteerimise akt

Miks on vaja uut inspekteerimise akti? VV 06.10.2011.a määrus nr 131 “Tervisekaitsenõuded koolieelse lasteasutuse maa-alale, hoonetele, ruumidele, sisustusele, sisekliimale ja korrashoiule” SoMi 24.09.2010.a määrus nr 61 “Tervisekaitsenõuded koolieelses lasteasutuses tervise edendamisele ja päevakavale”

Millised on olulisemad muudatused nõuete osas? On täpsustatud nõuded mänguväljakute kohta (ohutu paigaldamine, hooldamine, kasutamine, pinnakatte, EVS) Normeeritud ainult mängu- ja magamisruumi pindala (4 m2 )* Täpsemalt on reguleeritud siseõhu kvaliteedi nõuded (CO2, radoon, EVS) Lapsel peab olema voodi või oma päevane puhkamiskoht (enam ei ole normeeritud voodi pikkus ja kõrgus põrandast)

Millised on olulisemad muudatused nõuete osas? Suurem tähelepanu on pööratud: maa-ala, ruumide ja sisustuse korrashoiule (liiv liivakastis, ruumide puhtus) Isikuhügieeni tagamisele (isiklikud hügieenivahendid, voodipesu ja käterätikute puhtus jms) Riskianalüüs (määrus 61)

Riskianalüüs Eesmärk: hinnata ja analüüsida riskiallikaid ning ohte ning töötada välja tegevuskava vigastuste vältimiseks ja tervisliku keskkonna loomiseks

Riskianalüüsi kontroll ja selle kajastus inspekteerimise aktis TA ametnikul on soovitav tutvuda riskianalüüsi tulemustega enne lasteasutuse inspekteerimist Ametnik hindab, kuidas toimus riskianalüüsi tegemine etappide viisi: - I etapp - kas riskiallikad on tehtud kindlaks? - II etapp - kas ohud on välja selgitatud ja analüüsitud? - III etapp – kas riskitase on määratud? - IV etapp – kas tulemused on dokumenteeritud? - V etapp- kas tegevuskava on koostatud?

Riskianalüüsi kontroll ja selle kajastus inspekteerimise aktis Kui järelevalveametnik leiab, et riskianalüüsis on vigu või puudusi, siis arutatakse neid koos riskianalüüsi tegemise osalejatega ning seejärel tehakse riskianalüüsi täiendamiseks vastavad ettepanekud ja antakse soovitusi

Riskianalüüsi kontroll ja selle kajastus inspekteerimise aktis Tegevuskava hindamisel ametnik tutvub, kas abinõu rakendamise tähtaeg sõltub riskitasemest, kas on määratud iga tegevuse eest vastutaja ja tegevuse elluviija

Riskianalüüsi kontroll ja selle kajastus inspekteerimise aktis Hindamise tulemused kajastatakse järelevalve inspekteerimise aktis (maa-ala, mänguväljak ja mänguväljaku vahendid, sisekeskkond, mängu-, õppe- ja spordivahendid) Kontrollimise akti lõpus tehakse kokkuvõte -üldhinnang riskianalüüsile ja tegevuskavale, arvestades eelpool järelevalveaktis riskianalüüsi hindamise tulemusi

Koolieelse lasteasutuse inspekteerimise akt Üldosa Lasteasutuse maa-ala Mänguväljak ja mänguväljaku vahendid Sisekeskkond (hooned, ruumid, sisustus, sisekliima, ruumide valgustus, ruumide ja sisustuse korrashoid) Mängu-, õppe- ja spordivahendid Laste tervise edendamine Laste isikliku hügieeni edendamine ja tervislike harjumuste kujundamine Päevakava Kokkuvõte riskianalüüsist ja tegevuskavast

TÄNAN TÄHELEPANU EEST!