Tekstiili- ja rõivatööstussektori krediteerimisega seotud aspektid

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Tekstiili- ja rõivatööstussektori krediteerimisega seotud aspektid Anton Treialt Hansapanga Grupi krediidiriski juht 18. november 2004 Toilas Selles presentatsioonis väljaöeldud seisukohad ei kattu tingimata Hansapanga seisukohtadega

Tänased teemad Ettevõtte analüüs Hansapangas Tööstusharu tähtsus otsustamisel Tähtsamad alamharud Krediteerimise väljavaated Kokkuvõte

Ettevõtete hindamissüsteem Tööstusharu- ja konkurentsianalüüs majandusliku toimimise loogika võrdlus konkurentidega Ettevõtte konkurentsieelise määramine miks see ettevõte eksisteerib konkurentsieelise jätkusuutlikkus Juhtkonna/omanike võimekus senine ajalugu omanike võimalik toetus Ettevõtte finantsseis oodatav rahateenimise võime tegelik likviidusseis “Special event risk” regulatsioonide võimalik mõju keskkonnariskide hindamine

Tööstusharu tähtsus otsustamisel Vaatame küll tööstusharu, kuid ettevõttepõhine info on reeglina olulisem Pealiskaudsel vaatamisel tekivad eelarvamused: viimase 20 aastaga on Euroopas selle tööstusharu töökohtade arv kahanenud üle 50% ja odava impordi osakaal oluliselt kasvanud Samas vaatame selle sektori projekte selgelt case-by-case baasil Pan-Balti tasemel valib selles sektoris üle 80% üle 5m EURi suuruse käibega ettevõtetest panka ja mitte vastupidi

Tekstiili- ja rõivatööstuse tähtsamad alamharud Oma kaubamärgiga rõivatootjad Brandi tuntukstegemine kallis ja müük seotud moega Edu korral üks kasumlikumaid alamharusid Private label Reeglina efektiivsed ja kenasti majandatud Suhteliselt stabiilsed ettevõtted Rõivatööstuse allhankijad (CMT) Väga tugev konkurents, palkade kasv probleem Mitte liiga mugav sektor Tekstiiliettevõtted Lihtsate toodete puhul üldjuhul ebamugav sektor Keerulisemate toodete puhul pole eelarvamusi Nishitooted (tekid, padjad, naistepesu, jne.) Nishitoodetes on päris palju positiivseid üllatajaid Üldiselt positiivne sektor Cutting making trimming

Krediteerimise väljavaated Kasumlikkusega proportsioonis olev võlakoormus on sektorist olulisem Võlg/EBITDA <4,5 Tööjõukulude kasvu mõju kasumlikkusele Otsene konkurents Aasiaga ebasoovitatav Kvootide kadumine aastal 2005 Tööjõukulude erinevus 2-3 kordne Reeglina on mastaabiefekt oluline Brandituntuse või tootmisefektiivsuse saavutamine eeldab teatud suurust Samas on mitmeid erandeid Rahuldavad vastused nendele teemadele teevad positiivse krediidiotsuse tõenäoliseks

Kokkuvõte Sektoris on nii paremaid kui halvemaid alamharusid – väga üldisel tasemel on vastuvõetav sektor Eelarvamused tekivad sektorite osas, kus otseselt konkureeritakse Aasia toodanguga Sektorist olulisem näitaja on võlakoormuse suhe stabiilsesse kasumlikusesse

Tänan! Avatud diskussiooniks: anton.treialt@hansa.ee