Ülla Toomjärv Järve Gümnaasium

Slides:



Advertisements
Seotud esitlused
MSE Soojusmajandus ENERGIA TARBIMINE 2 osa.
Advertisements

Eesti maaelu arengukava vahehindamine
Rahvatervise süsteemi kaasajastamine
Tere tulemast kogemuskohtumisele!
Hariduse väljakutsed, üldhariduskoolide võrk ja koolivõrgu programm
Korvpalluri füüsiline ettevalmistus
Täiskasvanu kui enesearengu subjekt
Esitluse väljavõte:

Ülla Toomjärv Järve Gümnaasium Eesti keel 4. klass Ülla Toomjärv Järve Gümnaasium

Sõnaliigid nimisõnad omadussõnad tegusõnad

Nimisõnad tähistavad olendeid, esemeid ja nähtusi. Nimisõnad vastavad küsimustele kes? mis? Näiteks: rebane pall päikeseloojang

Nimisõnade hulka kuuluvad ka nimed Mari, Tõnu, Mait, Aino, Jüri

Omadussõnad tähistavad esemete, olendite ja nähtuste omadusi suurust kuju maitset iseloomu värvust tugevust

Omadussõnad vastavad küsimustele missugune? milline? Näiteks: pruun tubli suur kandiline vihane soolane

tähistab lauses tegevust. Tegusõna tähistab lauses tegevust. Tegusõnad vastavad erinevatele küsimustele: mida teeb? mida tegi? mida tegite? mida teevad? jne

Tegusõna väljendab olevikku Nad mängivad malet. minevikku Nad mängisid malet.

Mina joonistan sõbrale pilti. Malle ja Mait mängivad palli. Olevikuvormis tegusõna tähistab tegevust, mis toimub kõnelemise või kirjutamisega samal ajal Mina joonistan sõbrale pilti. Malle ja Mait mängivad palli.

Tegusõna olevikuvormi kasutatakse ka tuleviku väljendamiseks. Ma kirjutan homme sõbrale kirja. Mart ja Tõnu mängivad järgmisel päeval kabet.

Minevikuvormis tegusõnaga tähistatakse tegevust, mis toimub kõnelemisest või kirjutamisest varem Ma kirjutasin sõbrale kirja. Lapsed mängisid palli.

Tänan tähelepanu eest