Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Ana Kontor ESF programmi „Õppevara arendamine“ ekspertide kogu liige

Seotud esitlused


Teema esitlus: "Ana Kontor ESF programmi „Õppevara arendamine“ ekspertide kogu liige"— Esitluse väljavõte:

1 Ana Kontor ESF programmi „Õppevara arendamine“ ekspertide kogu liige
Tartus,

2 põhikooli- ja gümnaasiumiseadus § 20,
ÕPPEKIRJANDUS Koolis kasutatava õppekirjandusega seonduvat reguleerib põhikooli- ja gümnaasiumiseadus § 20, haridus- ja teadusministri määrus nr 41 ( a) „Õpikutele, tööraamatutele, töövihikutele ja muule õppekirjandusele, õppekirjanduse retsenseerimisele ja retsensentidele esitatavad nõudmised“

3 Haridus- ja teadusministri määrus nr 41 (11. 08. 2010. a)
Õppekirjandus on lihtsustatud riikliku õppekava korral : õpik ja töövihik, tööraamat (1.–9. klassile), töölehtede komplekt. Tööraamat täidab õpiku ja töövihiku funktsiooni. 1. klassi eesti ja vene keele I poolaasta õpikut nimetatakse aabitsaks.

4 Õppekirjandusele esitatavad nõuded
Õppekirjanduse aluseks on riiklik õppekava. Õppekirjandus lähtub õppekava üldosas nimetatud alusväärtustest, sh arvestab mitmekultuurilisuse põhimõtet, väldib stereotüüpe, mis õhutavad soolisi, rahvuslikke, usulisi, kultuurilisi või rassilisi eelarvamusi. Õppekirjandus aitab kaasa riikliku õppekava üldosas esitatud õppe- ja kasvatuseesmärkide elluviimisele. Õppekirjanduse koostamisel arvestatakse kooliastme taotletavate pädevuste, õppe ja kasvatuse rõhuasetustega ning läbivate teemadega.

5 Õppekirjanduse koostamisel lähtutakse
vastava ainevaldkonna pädevusest, ainekavades esitatud õppeaine eesmärkidest, õppesisust, õppetegevustest, õpitulemustest. Õppekirjandus suunab aktiivõppemeetodite rakendamisele.

6 Õppekirjandus on sihtrühmale eakohane ja arvestab õppeaine eripära
Õppekirjandus on sihtrühmale eakohane ja arvestab õppeaine eripära. Õppeülesanded on mitmekesised, ainedidaktiliselt otstarbekad, tööjuhendid on asjakohased ja arusaadavad. Õppekirjanduse tekstid on koostatud korrektses keeles. Õppekirjanduse maht arvestab kohustuslike nädalatundide või kursuste arvu.

7 Õpikule esitatavad nõuded

8 Õpik sisaldab õppeaine spetsiifikast ja õpilase vanusest lähtudes:
1) õppeteksti - loogiliselt ülesehitatud ning otstarbekalt liigendatud, milles esitatud faktid, mõisted ja seletused on õiged ning arusaadavad, 2) illustratsioone, mis on funktsionaalsed, 3) allikmaterjale, sh tabeleid, jooniseid, fotosid, mille allkirjad, tähistused ja selgitused on arusaadavad ning tekstiga kooskõlas; 4) õppeülesandeid - ainedidaktiliselt otstarbekad ning lahendatavad (sh uurimuslikud ja loovülesanded, rühmatöö- ja projektülesanded); 5) õppeülesandeid õppesisu ja õppeprotsessi diferentseerimiseks.

9 Õpik on kirjutatud eakohases, ladusas ja korrektses keeles.
Õpiku tekstid ja illustratsioonid väldivad stereotüüpe, mis õhutavad soolisi, rahvuslikke, kultuurilisi, usulisi või rassilisi eelarvamusi.

10 HEA ÕPIK (Kaja Plado) Vastab ainekavale, arvestab õpilaste võimeid, toetab õppekavas fikseeritud üld- ja valdkonnapädevuste kujunemist; sisaldab eri raskusega ülesandeid, võimaldab õpet diferentseerida; on õpilasele arusaadav ja pakub talle tunnetuslikku pinget; sisaldab vajalikul määral illustratsioone, skeeme, tabeleid, sümboleid; arvestab õpikuväliste õppevahendite kasutamise võimalustega; võimaldab õppematerjali etapiviisilist omandamist; sisaldab asjakohaselt lisatud küsimusi ja korraldusi; aitab õppijal ülesannetes orienteeruda ja oma õppimist planeerida; võimaldab õppijal oma õpitulemusi ise kontrollida.

11 Töövihikule esitatavad nõuded
Töövihik moodustab ühe klassi vastava õppeaine õpikuga tervikliku õppekomplekti. Ülesanded võimaldavad õpilasel teadmisi kinnistada, kontrollida ja loovalt rakendada ning oma oskusi arendada. Ülesannete tööjuhendid on selged ja täpsed.

12 Tööraamatule esitatavad nõuded
Tööraamat ühendab õpikule ja töövihikule esitatavad nõuded.

13 Töölehtede komplektidele esitavad nõuded
Töölehtede komplektid võivad täita õpiku, tööraamatu või töövihiku funktsiooni.

14 Töölehtede komplekt sisaldab:
1) otstarbekalt liigendatud õppeteksti, milles esitatu on õige ja arusaadav; 2) illustratsioone, mis on funktsionaalsed ja üheselt mõistetavad; 3) ainedidaktiliselt otstarbekaid õppeülesandeid; 4) õppeülesandeid õppesisu ja õppeprotsessi diferentseerimiseks. Töölehtede komplekti juurde kuulub juhendmaterjal õpetajale.

15 PGS § 20.  Õppekirjandus Tööraamatute, töövihikute ja töölehtede puhul ei tohi nõuda nende tagastamist koolile.

16 Tänan kaasa mõtlemast! Edu õppevara koostamisel!


Alla laadida ppt "Ana Kontor ESF programmi „Õppevara arendamine“ ekspertide kogu liige"

Seotud esitlused


Google'i reklaam