Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Parim eesti keele õpetaja vene õppekeelega haridusasutuses

Seotud esitlused


Teema esitlus: "Parim eesti keele õpetaja vene õppekeelega haridusasutuses"— Esitluse väljavõte:

1 Parim eesti keele õpetaja vene õppekeelega haridusasutuses
Signe Kast Peaspetsialist

2 Eesmärk Auhinna väljaandmisega tunnustada Tallinna õpetajate tööd vene (ja teistele) õppekeelega õpilastele eesti keele õpetamisel.

3 Auhinna sihtgrupp Auhinna sihtgrupp on vene ja eesti õppekeelega Tallinna munitsipaalkoolide ja koolieelsete lasteasutuste õpetajad, kes õpetavad õpilastele eesti keelt või õppeainet eesti keeles.

4 Kandideerimise nõuded
Tallinna Haridusametile tuleb esitada: 1) kirjalik avaldus 2) elulookirjeldus (CV) 3) eneseanalüüs 3-5 lk 4) lisaks võib esitada juhtkonna ja ainesektsiooni või teiste huvipoolte (näiteks lapsevanemad, õpilased, kolleegid jne) kirjalikud toetused-iseloomustused

5 Auhindamine Hindamisel arvestatakse õpetaja poolt esitatud kirjalikku eneseanalüüsi ja toetusi-iseloomustusi. Auhinnale kandideeriva õpetaja hindamisel arvestatakse õpetaja kuni kolme aasta töö tulemusi. Materjalid palume esitada Tallinna Haridusametisse 30. aprilliks Vabaduse väljak 10a, Tallinn Auhinna saajad otsustab Tallinna Haridusameti poolt moodustatav komisjon, mille koosseisu kuuluvad haridusasutuste esindajad ja vastava valdkonna spetsialistid. Auhinna võitjad kuulutatakse välja õppeaasta lõpus. Komisjonil on õigus anda välja eripreemiaid.

6 Eneseanalüüs Eneseanalüüsi kirjutamisel võib lähtuda järgmistest küsimustest: • Millest lähtudes õpetaja oma tööd planeerib? (analüüs, eesmärgid, …) • Kuidas õpetaja planeeritu ellu viib? (meetodid, tööviisid, ….) • Millised on õpilastega seotud tulemused? (kuni kolm aastat) • Mida on kandidaat veel tööalaselt saavutanud? (koolitaja, metoodiliste materjalide koostaja, klassiväline töö, ühiskondlik tegevus, kodanikukasvatus...) • Kuidas teeb õpetaja koostööd partneritega? (õpetajad, lapsevanemad, juhtkond jne )

7 Demingi tsükkel Lähenemisviis (Plan) 2. Rakendatus 3.Tulemused (Do)
Kokkulepitud lähenemised ja tegevused 2. Rakendatus (Do) Kuidas kokkulepitu on ellu viidud? 3.Tulemused (Check) Milline on toimimise tase? 4. Ülevaatus (Act) Kuidas lähenemisviise ja rakendatust parendatakse? Täiuslikkusmudel rajaneb pideva parendamise mudelil, mis on tuntud Deming’i rattana.

8 Hea õpetaja ÕPPIMINE JA INNOVATSIOON Eest- vedamine Personal Õppe- ja
kasvatus- tegevus Õpetajaga seotud tulemused Muud tulemused 130 p Arengukava ja plaanid Õpilastega seot. tulemused 290 p 500 p Partnerlus ja ressursid Ühiskonnaga seotud tulemused 80 p SÜSTEEMID 500 p TULEMUSED 500 p

9 Kuidas alustada 5. Tegeleme enesehindamise ja pideva parendamisega
4. Kohandame standardeid konkreetse olukorraga 3. Kasutame levinud tegevusstandardeid 2. Alustame tegevust analüüsiga 1. Proovime ellu jääda

10 Enesehindamine MUDELI VALIK KOOLITUS ENESEHINDAMINE TÖÖPLAAN RAKENDUS
TULEMUSED

11 Enesehindamismeetodid
Küsimustik Täidetud vorm Seminar

12 Küsimustiku eelised ja puudused
Ei koostata tugevuste ja parendamist vajavate valdkondade loetelu Tulemuste täpsus sõltub esitatud küsimuste kvaliteedist Laialdane haaratus võib tekitada ootusi, mis mittetäitumise korral võivad demotiveerida Ei võimalda tulemuste omavahelist võrdlemist teiste auhinnakandidaatidega Annab info, mida mõeldakse, mitte miks mõtleb EELISED Kiire ja mugav kasutada, võimaldab osaleda paljudel töötajatel Esitatavad küsimused on kohandatavad vastavalt organisatsiooni eripärale Võimaldab organisatsioonil saada valdkondade ja tasandite kaupa segmenteeritud tagasisidet Kergendab parendusvõimaluste alaseid grupidiskussioone

13 Vormi eelised ja puudused
Andmete kogumise protsess tagab faktidele tugineva tõenduse Annab tugevuste ja parendamist vajavate valdkondade loetelu Hindamissüsteemi täpsus on võrreldav auhinna simulatsiooni meetodiga Andmete kogumise protsess võimaldab kaasata töötajaid erinevatelt tasanditelt ja erinevatest valdkondadest PUUDUSED Täidetud vormide kogum ei anna täielikku ülevaadet organisatsioonist, väljendades kokkuvõtva ja võimaliku arvamuse segu Vähene andmete kogumine ohustab tulemuste hindamise täpsust

14 Parendustegevustes kokkuleppimine
Seminari meetod Koolitus Andmete kogumine Hindamise seminar Parendustegevustes kokkuleppimine Arengu jälgimine P i d e v p a r e n d a m i n e

15 Seminari eelised ja puudused
Hea moodus aitamaks mõista kvaliteediauhinna mudelit Juhtkonna diskussioon ja kokkuleppe saavutamine tugevustes ja parendamist vajavates valdkondades aitab luua ühist arusaama Juhtkonna vastutus tulemuste eest, tegevusplaanide järjestamine ja kokkuleppimine Valmib kokkulepitud tugevuste ja parendusvaldkondade nimestik, mille alusel suunata parendustegevusi PUUDUSED Nõrgem ja ebatäpsem kui auhinna simulatsioon Nõuab head ettevalmistust ja lihtsustamist Organisatsiooni protsesside toimimist on raske hinnata On võimalus ebarealistlikuks skooriks

16 Mustandi kirjutamine Paralleelselt andmekogumisprotsessiga
Kriteeriumite haldurid kirjutavad oma osad Diagrammid, tabelid, graafikud Juhtmeeskond püüab välja selgitada kriteeriumidevahelisi seoseid jälgib, et ei ole kattumisi ega käsitlemata teemasid

17 Süsteemide näited: kuidas Te selles valdkonnas praegu tegutsete?
milliseid meetodeid ja lähenemisviise Te kasutate? kui ulatuslikult seda tegevust praktiseeritakse? kas toimub Teie lähenemise regulaarne ülevaatus ja milliseid parendusi pärast ülevaatust ette võetakse? kuidas on Teie lähenemine integreeritud igapäevasesse tegevusse?

18 Andmeallikad Üldine juhtimis- ja haridusinfo Õppe- ja kasvatustöö info
Küsitlused, ankeedid, intervjuud Vestlused, vaatlused Teadetetahvlid, kodulehekülg Andmebaasid Dokumentatsioon: protokollid, statistilised aruanded Olemasolevad esitlused, infomaterjalid jms Õpimapp

19 Lisainfo Signe Kast Tallinna Haridusameti peaspetsialist
tel , Auhinna statuut ja avaldus on Tallinna Haridusameti veebilehel rubriigis Kvaliteet.

20 Jõudu ja edu!


Alla laadida ppt "Parim eesti keele õpetaja vene õppekeelega haridusasutuses"

Seotud esitlused


Google'i reklaam