Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Karin Hanga Eesti Puuetega Inimeste Koja tegevjuht

Seotud esitlused


Teema esitlus: "Karin Hanga Eesti Puuetega Inimeste Koja tegevjuht"— Esitluse väljavõte:

1 Karin Hanga Eesti Puuetega Inimeste Koja tegevjuht
Kokkuvõte EPIKoja täiendkoolitusprojekti tegevustest, tulemustest ja jätkuplaanidest Karin Hanga Eesti Puuetega Inimeste Koja tegevjuht Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

2 Projekti nimi: „Täiendkoolitusprogrammi väljatöötamine ja piloteerimine sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistidele puudega inimeste edukaks kaasamiseks ühiskonda“ Pr nr: Toimumisaeg: – Elluviija: Eesti Puuetega Inimeste Koda Rahastaja: Euroopa Sotsiaalfond Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

3 Projekti vajalikkus: Ühiskond on pidevas muutumises, ilmnevad väga eripalgelised (sotsiaal)probleemid, mis esitavad igapäevaselt uusi väljakutseid nii sotsiaal- kui haridustöötajatele. Puudega inimeste arv on viimastel aastatel püsivalt suurenud – aastal oli Eestis üle inimese, kellel on määratud puude raskusaste (9300 puudega last, täisealist inimest). Koolides suureneb hariduslike erivajadustega ning puudega õpilaste arv, kes vajavad individuaalset lähenemist ja abi nii haridus- kui sotsiaalvaldkonnast. Paranenud on inimeste teadlikkus ja suurenenud ootused teenuste- ja abi osas. Arenevad poliitikad ja täpsustuvad kohustused nii sotsiaal- kui haridusvaldkonnas; abi osutamine sageli piiratud ressursside tingimustes (inimressurss, aeg, raha, teadmised). Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

4 Keskmes laps, täisealine, pere…
Sõltuvalt puudega inimese east puutuvad vajaduste hindamise ja abi osutamisega kokku mitmed erinevad spetsialistid: kasvatajad ja õpetajad, sotsiaaltöötajad ja lastekaitsetöötajad, erinevate toetavate teenuste osutajad (psühholoogid, logopeedid, eripedagoogid), rehabilitatsioonispetsialistid jpt Selleks, et erivajadusega last, täisealist või perekonda aidata ning pakkuda vajalikke toetusmeetmeid, peavad spetsialistid oskama erivajadust (varakult) märgata, teadma põhiliste (tervise)probleemide tagamaid, tegema omavahel koostööd ning oskama vajadusel inimest suunata õige abini. Sellest tulenevalt vajavad spetsialistid nii head erialast ettevalmistust kui ka tõhusaid täiendkoolitusi. Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

5 EPIKoja eesmärgid: Anda panus täiendkoolitussüsteemi arendamisse, et mitmekesistada puude-temaatilise täiendkoolituse pakkumist sotsiaal- ja haridustöötajatele; töötada välja kompaktne puude-temaatikat käsitlev täiendkoolitusprogramm (mis oleks laiapõhjaline ja sobiks erinevatele spetsialistidele); Piloteerida programmi - kas sobib, mida muuta; Töötada välja e-õppematerjalid, kirjalikud infomaterjalid, mis annaks infot ja mida oleks võimalik hiljem kasutada täiendkoolitustel. Uurida, milliseid täiendkoolitusi peetakse vajalikuks, millised on soodustavad/takistavad tegurid täiendkoolituses osalemiseks; Mõelda läbi jätkusuutlikkus – kuidas edasi? Projektipõhised täiendkoolitused ning täiendkoolitus ülikooli raames pakutavad koolitused. Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

6 Partnerid: Tallinna Ülikooli Sotsiaaltöö Instituut
Astangu Kutserehabilitatsiooni Keskus Vana-Vigala Tehnika- ja Teeninduskool Maarja Küla Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

7 Toimunud tegevused: Töötatud välja kompaktne puude-temaatiline täiendkoolitusprogramm; Piloteeritud programmi 2 õppegrupile (40 sotsiaaltöötajat, 40 haridustöötajat), et koguda tagasisidet ja täiendusettepanekuid. Toimunud on 12 loengupäeva; väikestes gruppides õppekäigud (12 päeva); osalejad on esitanud iseseiseva töö. Uuritud projektis osalejate arvamusi, vajadusi erialaste täiendkoolituste kohta (küsitlus + fookusgrupid); Koostatud e-õppematerjalid 20 loengu kohta, valmimisel on õppefilm Koostatud “Heade praktikate kogumik” Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

8 Toimunud tegevused: Viidud läbi teabeseminar ning ümarlaud erinevate ülikoolide (Tallinna Ülikool, Tartu Ülikool, Pärnu Kolledž, Tallinna Ülikooli Avatud Ülikool) ja oluliste partnerite osavõtul (SoM, HTM, projekti partnerid), et ühiselt arutada: mida erinevates ülikoolides sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistidele pakutakse; millised on ootused spetsialistide ettevalmistusele, milliseid teadmisi on vaja, millest on erinevatel spetsialistidel vajaka, kuidas valdkondlikke täiendkoolitusi arendada, kuidas toetada töötavate spetsialistide elukestvat õpet. Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

9 Jätkuplaanid... Jätkata puude-temaatilise koolitusega nii sotsiaaltöötajate tasemeõppes kui täiendkoolituses (valminud on kursuseprogramm “Baaskoolitus töötamiseks erivajadusega inimestega”; samuti on võimalik puude-temaatiline lisamoodul rehabilitatsioonispetsialistide täiendkoolituses); Eesti Puuetega Inimeste Koda on valmis koostööks ja parnterluseks puuetega inimeste elu-olu edendamiseks Eestis. Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr

10 Nüüd aga – kutsun kõiki kaasa, heita väike tagasipilk viimasele pooleteist aastale, mil meie projekti tegevused toimusid... Konverents “Sotsiaal- ja haridusvaldkonna spetsialistide ettevalmistus kui võtmetegur erivajadusega inimeste kaasamisel”. Pr nr


Alla laadida ppt "Karin Hanga Eesti Puuetega Inimeste Koja tegevjuht"

Seotud esitlused


Google'i reklaam