Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

Esitlus laaditakse üles. Palun oodake

LEGO MINDSTORMS EV3 koolitus II

Seotud esitlused


Teema esitlus: "LEGO MINDSTORMS EV3 koolitus II"— Esitluse väljavõte:

1 LEGO MINDSTORMS EV3 koolitus II
Heilo Altin Ramon Rantsus Ranel Sarapuu

2 Päevaplaan 1. päev Meeldetuletuseks – Roheline Linn EDU EV3 data logging tutvustus – Heilo LEGO WeDo, pneumaatika – Ramon LEGO Power Functions – Heilo Praktiline töö ülesannete baasil. Vaatame läbi kõik EDU EV3 plokid. 2. päev Praktiline töö HiTechnic, Vernier vahenditega Õpime kasutama EV3 õpetajamoodulit Diskussioon Teisel päeval toimub töö paaris, tööd vahelduvad

3 Tutvustus (nimi, kust pärit, mis erakonnale raha olete annetanud??? )
Mida ootad koolituselt Korraldus FIRST® LEGO League

4 II astme koolituse väljund
Osalenud isik Tunneb lisaandureid ning –võimalusi MINDSTORMS EV3 platvormile Oskab kõiki andureid kasutada “Tere maailm” režiimis Oskab Edu EV3 andmeid koguda ning neid analüüsida Teab, mis on power functions, pneumaatika, WeDo ja Green City Teab, kuidas kasutada EV3 õpetajamooduleid

5 LEGO Green City – Roheline linn

6 Mis on LEGO Roheline linn?
Haridusliku eesmärgiga Propageerib rohelist mõtlemist Arendab meeskonnatööd Võimalik katsetada roboti ehitamise ning programmeerimise oskusi

7 Mida sisaldab? 1365 LEGO klotsi, millest ehitada missioonimudelid
1 põhimatt ja 3 lisamatti Ehitamise, õpetamise ja hindamise juhendid

8 Põhimatt Põhimatt kujutab rohelist linna Matil rohelise energia
tootmise ehitised Ülesanne käivitada roheline linn

9 Treeningmatid Eesmärk õppida kasutama ja kinnistama teadmisi LEGO robotist Võimalus lahendada kergemaid ülesandeid

10 Ehitised Igas elektrijaamas energiaklots
Klotsid kokku käivitavad linna Erinevad takistused energiaklotside kogumisel

11 Mehaanika Ülesannete lahendamiseks on vajalik roboti ümberehitamine
Näidislahendused olemas

12 Ülesanne 1 – Green City missioon
Ülesandeks on valida Rohelisest linnast üks missioon

13 Ettekanded Heilo – andmete kogumine
Ramon – WeDo (kevadel koolitus ka!) Heilo – Power Functions, pneumaatika Andurite üldine tutvustus

14 LEGO® WeDo™ LEGO WeDo koosneb: WeDo baaskomplekt
Wedo tarkvara + tegevustepakett (alates WeDo 1.2) WeDo lisakomplekt (valikuline)

15 WeDo ehitamise komplekt
WeDo ehitamise komplektiga saavad õpilased ehitada lihtsaid ja lustakaid roboteid. Ehitada saab erinevaid masinaid ja loomi, kasutada mootorit ja andureid Koosneb 158 jupist Sealhulgas mootor, liikumisandur, kallutamisandur ja USB jaotur Eraldi saab juurde osta ka infrapuna (IR) vastuvõtja Mõeldud vanusele 7-11 Töötab ainult USB porti ühendatult!

16

17 WeDo tarkvara Versioon olemas Windowsile (XP ja uuemad) ja Mac OS’ile (ver 10.5 ja uuemad) Protsessor Intel Pentium 800+ 256Mb mälu 150Mb kõvaketta mahtu 1 vaba USB port ja CD seade Tarkvara on LabView baasil Programmeerimine toimub ikoonide lohistamise teel Programm tuvastab automaatselt USB jaoturi külge ühendatud andurid

18 WeDo tegevuste pakett Paketti kuulub 12 lustakat ja õpetlikku tegevust, millega kaasneb kuni 24 tundi instruktsioone ja projektipõhist õppimist Tegevuste pakett integreeritakse automaatselt WeDo tarkvaraga ja seda on hõlbus leida Iga tegevusega kaasneb animatsioon, mis seletab ülesande lahti Samuti on kaasas märkmed õpetajale, sõnaseletused ja ehitusinstruktsioonid

19 Küsimusi WeDo kohta?

20 Andmete kogumine Andmete kogumine otse ekraanile Andmete analüüsimine
Ennustamine Andmete kogumise programmi tegemine Andmete importimine arvutisse Andmete failina salvestamine

21 Ülesanne 2 – Värviliste joonte tuvastamine
Laualt leiate paberi koos värviliste joontega. Tehke selgeks millise väärtuse annab igale joonele andmete kogumise programm Jätke järjekord ja numbrid meelde (võite üles kirjutada) Ülesandeks on välja selgitada, millises järjekorras on värvilised jooned meie paberil?!

22 Ülesanne 3 - Koodlukk Uue asjana õpime Muutuja kasutamist
Ülesandeks on ehitada 3 puuteanduriga koodlukk Esimese asjana tuleb joonistada (paberile) plokkidena algoritm!  Vihjeks: Muutujad (Variable) Algoritmi koostamine: 0,5 h Algoritm ette näidata (mitu lahendust) Programmi koostamine

23 Näidisprogramm 

24 Ülesanne 4 - Tants Uue asjana õpime Taimeri kasutamist
Ülesanne on programmeerida robot tantsima. Tantsuloo valite ise (kasvõi Youtube’ist ) Tantsima peavad kaks robotit korraga ja sünkroonis. Sünkroonimine on teie välja mõelda ;) Vihjeks: Taimer (Timer)

25 Nutikas ahel (ingl k „daisy chain“)
Võimalik ühendada EV3 kontrollereid jadasse USB kaabli abil Esimene kontroller on ülem ning võimaldab kontrollida teiste mootoreid ning lugeda anduritelt informatsiooni

26 Ülesanne 5 - robottransportöör
Tehke robot, mis järgiks robootika I seadust !?! Robot ei tohi teha inimesele viga ega lasta inimesel viga saada läbi oma tegevusetuse – I.Asimov Tehke robot, mis alluks järgmisele algoritmile tsüklis: Robot sõidab otse kuubikuni Robot võtab kuubiku haarade vahele Robot lohistab kuubikut tagasi 2 meetrit ning 1 m paremale Robot vabastab kuubiku Robot ei tohi inimesele viga teha. Niipea, kui on kuulda inimese häält, peab robot oma töö seiskama. Enne lihtsalt paluda ülesanne teha ning seejärel arvestada inimesega. Esialgu mitte mainida seadust ning vajadust arvestada inimesega. Üritatakse seda alguses lahendada…

27 Tsükli katkestamine Uue asjana õpime Tsükli jätkamistingimus
Tsükli katkestamine (ingl k loop interrupt)

28 Lõpetuseks Küsimused?


Alla laadida ppt "LEGO MINDSTORMS EV3 koolitus II"

Seotud esitlused


Google'i reklaam